1. اخبار استان
  2. ساخت پتروشیمی زنجان با استفاده از فناوری های نوین

کد خبر: 5058

ساخت پتروشیمی زنجان با استفاده از فناوری های نوین

ساخت پتروشیمی زنجان با استفاده از فناوری های نوین

 

 

مدیر طرح‌های پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی زنجان سرمایه بزرگی برای استان زنجان به لحاظ استقرار فناوری‌های نوین و حضور کارشناسان فنی خواهد بود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی  طرح پتروشیمی زنجان علی‌محمد بساق‌زاده مدیر طرح‌های پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی که روز گذشته (دوشنبه، ۲۸ خرداد) پس از جلسه‌ای با قائم‌مقام مدیرعامل و کارشناسان فنی شرکت صنایع پتروشیمی زنجان و بازدید از سایت این کارخانه، گفت: افزایش ۶.۲ برابری سرمایه پتروشیمی زنجان طی سه سال گذشته و مشخص شدن و وجود سهام‌دار عمده در کنار استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مایه امیدواری برای اتخاذ تصمیم‌های فوری و موثر و اقدام‌ فنی برای بهره‌برداری از طرح پتروشیمی زنجان است.
وی اظهار کرد: تجربه پتروشیمی لردگان که هم اکنون در حال ساخت است و از لحاظ فنی مشابهت‌های فراوانی با پتروشیمی زنجان دارد، قطعا کمک موثری برای تسریع در بهره‌برداری از پتروشیمی زنجان محسوب می‌شود.
وی فعالیت پتروشیمی زنجان را مایه توسعه و کارآفرینی در سایر زمینه‌ها در منطقه، از جمله در حوزه خدمات و دانش‌فنی دانست و گفت: اتفاقی که در کردستان و مهاباد با بهره‌برداری از کارخانه‌های پتروشیمی رخ داده و مایه توسعه در سایر حوزه‌ها نیز شده، در استان زنجان نیز رخ خواهد داد.
این مقام مسئول نسبت به حمایت از این طرح توسط مدیران عالی‌رتبه استان زنجان که در بدنه دولت حضور دارند، ابراز امیدواری و خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آماده هر نوع پشتیبانی از این پروژه است.
پروژه پتروشیمی زنجان با ۲۶درصد پیشرفت فیزیکی، برای تولید سه‌هزار تن اوره و دوهزارو۵۰ تن آمونیاک در روز، در کیلومتر ۳۰ جاده زنجان به بیجار واقع است و پس از خروج دولت از سهام‌داری این شرکت در مهر‌ماه ۹۳ و تغییر در ترکیب سهام‌داران عمده، با بازتعریف طرح توجیهی فنی و اقتصادی و نظام تامین مالی، طی دوبار افزایش سرمایه، سرمایه ثبتی خود را از ۵۶۰ به ۳۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داد تا پیش‌پرداخت لازم را جهت استفاده از وام ارزی مصوب هیئت دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تامین کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲ بانوی قایقران زنجانی همراه تیم ملی عازم چین شدند
خبر قبلی
بخشداران سجاسرود و افشار شهرستان خدابنده منصوب شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست