پیاده راه راهبرد احیای بافت ارزشمند و بناهای تاریخی شهر زنجان است

پیاده راه راهبرد احیای بافت ارزشمند و بناهای تاریخی شهر زنجان است

 پیاده راه عرصه‌ای جهت تقویت ارتباط انسان و محیط شهری

 

 

 

 

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اهمیت موضوع اجرای پیاده راه در بافت مرکزی شهر زنجان، گفت: پیاده راه راهبرد احیای بافت ارزشمند و بناهای تاریخی شهر زنجان است.

شمس اله وثوقی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه پیاده راه‌ها فضاهایی عمومی به شمار می‌روند، اظهار کرد: این فضاهای شهری متعلق به ساکنان شهر بوده و به عنوان بخشی از فضای عمومی شهری، عرصه‌ای را برای وقوع رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و بیان احساسات جمعی به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه اگر شهر را به عنوان موجودیتی اجتماعی بپذیریم که زیست روزانه و روزمره شهروندان به آن گره خورده است، افزود اگر شهر را محلی برای زندگی، تعامل اجتماعی و احساس راحتی کردن در نظر بگیریم، نقش پیاده راه در تحقق این اهداف کلیدی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه پیاده راه به عنوان یک فضای مهم شهری با حضور مردم دارای حیات اجتماعی، شادابی، پویایی وسرزندگی می‌شود، تاکید کرد: از طرفی پیاده راه عرصه‌ای جهت تقویت ارتباط انسان و محیط شهری محسوب می شود.

وی به اثرات کاربردهای اجتماعی پیاده راه اشاره کرد و یادآور شد: از اثرات و کاربردهای اجتماعی پیاده راه‌ها می‌توان به برگزاری و ارائه شکل‌های مختلف نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها وهنرهای خیابانی و… اشاره کرد که متناسب با فرهنگ و مفاهیم محلی از هم متفاوت هستند.

وثوقی با بیان اینکه همواره در اغلب شهرهای مشهور جهان  یکی از پایدارترین راهبرد احیا بافت ارزشمند و بناهای تاریخی شهر پیاده راه بوده است، افزود: پیاده راه علاوه بر کارکرد اصلی خود موجب، زنده سازی و احیا بافت و بازگشت هویتی شهرها و شهروندان می‌شود و با باز پس گیری خیابان از خودرو تسلط و حضور دوباره انسان بر معبر می تواند از جنبه های مختلف کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سبب پایداری شهر شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه اگر پیاده راهی تعریف و تجهیز کنیم که فضای بروز وظهور و بسیار مهمتر از آن رسمیت بخشیدن برخی فعالیت‌ها نظیر موسیقی خیابانی را فراهم کند، یادآور شد: در این صورت نه تنها پیاده راهی جاذب و سرزنده خواهیم داشت که فرصت شکوفایی و حرکت در جهت تحقق شهری شاد را نیز فراهم کرده‌ایم.

وثوقی در پایان ضمن تقدیر از حضور همه اساتید، دانشجویان، بازاریان و کسبه مدیران واعضای سمن ها، شهردار، اعضای شورای شهر،متخصصان و … در نشست تخصصی پیاده راه، بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم محلی برای‌ تعاملات بیش از پیش شهروندان و زیباتر شدن شهر زنجان را فراهم سازیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ورزش پهلوانی در استان زنجان یک قرن سابقه دارد
خبر قبلی
هنر چاقوی زنجان کاربردی می‌‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست