تمام افرادی که از ارز دولتی برای واردات استفاده کردند معرفی شوند

تمام افرادی که از ارز دولتی برای واردات استفاده کردند معرفی شوند

برخی در کشور هنوز خوابند

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه تمامی افرادی که در استان ارز دولتی برای واردات دریافت کرده اند، باید مشخص شوند، گفت: ضروری است تا بانک هایی که در تخصیص ارز اختیاراتی داشته اند، در این راستا اقدامات لازم را داشته باشند، همچنین باید نوع فعالیت و محصولات وارد شده توسط این افراد احصا و مشخص شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با بیان اینکه در شرایط فعلی مدیران و دستگاه های متولی نباید صرفاً به بخشنامه ها و دستورالعمل ها برای ساماندهی قیمت ها توجه داشته باشند، اظهار کرد: پذیرفته شده نیست که برخی با ارز ۴۲۰۰ تومانی مواد اولیه تامین و یا کالا وارد کنند، اما بالاتر از این قیمت به مردم ارائه و موجب اجحاف در حق مردم شوند.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات ارزی و افزایش قیمت ها در کشور موجب ایجاد شرایط حساسی شده است، افزود: در شرایط فعلی دستگاه های نظارتی بر قیمت اقلام اساسی مردم، نظارت بیشتری داشته باشند و متاسفانه برخی هنوز در کشور و استان در خوابن هستند.

استاندار زنجان از حوزه بازرسی استانداری زنجان خواست اطلاعات ارائه شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را پالایش مجدد کرده و ارائه دهد و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز موظف شد افزایش قیمت ها را به معاونت اقتصادی وزارت کشور و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار دولت انعکاس دهد.

وی با بیان اینکه باید منبع اصلی و سرچمشه بروز مشکلات در قیمت ها را شناسایی کرد، افزود: اگر قیمت برخی اقلام مهم در پایتخت کنترل نشود، نمی توان انتظار کنترل آن را در شهرستان ها داشت. باید با اقدامات اجرایی در برخورد با گران فروشی و تخلفات عمل کرد و دستگاه های نظارتی نیز باید با افرادی که اقدام به احتکار کالا می کنند، برخورد لازم را انجام دهند.

درویش امیری خواستار برگزاری جلساتی با نمایندگان اصناف استان توسط مدیران دستگاه های اجرایی شد و تاکید کرد: از ظرفیت اتحادیه های صنفی استفاده لازم صورت گیرد و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص در شورای اداری استان به تمامی مدیران ابلاغ شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دولت برای تامین مواد اولیه و اقلام اساسی مردم، ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده است، یادآور شد: افرادی که از این ارز دولتی استفاده کرده اند، باید متناسب با ارز دریافتی شان، اقلام خود را به فروش برسانند و پذیرفته شده نیست که قیمت برخی اقلام مهم همچون کود شیمیایی، ذرت و سویا بیش از قیمت معمول آن به فروش برسد.
وی بر ضرورت جدی نظارت دستگاه های متولی بر قیمت اقلام مختلف در بازار تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی وقتی مشاهده کنند حقی از مردم تضییع می شود، باید اقدام جدی کرده و در صورت نیاز موضوع به ستاد تنظیم بازار کشور اطلاع داده شود تا متناسب با اختیارات، اقدامات مقتضی صورت گیرد.
درویش امیری به محاسبه نرخ تورم صورت گرفته توسط سایت مرجع اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: مطابق با اطلاعات این سایت که نرخ تورم استان های کشور را در ۱۲ ماهه سال گذشته بررسی کرده، زنجان با نرخ تورم ۶.۸ درصدی، جزء چند استان پایین به لحاظ نرخ تورم معرفی شده؛ این در حالی است که نرخ تورم کشور به صورت متوسط، ۸.۲ درصد بوده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه صدا و سیما در این شرایط حساس و دارای اهمیت، باید همکاری حداکثری داشته باشد، افزود: باید اطلاع رسانی دقیق و درستی از وضعیت بازار و شرایط نظارتی آن به مردم صورت گیرد و نباید این تصور در جامعه ایجاد شود که کسی پاسخگو نیست. به طوری که تمامی مدیران از طریق سامانه ۱۱۱ با مردم ارتباط گرفته و به سوالات آن ها پاسخ دهند و این موضوع به تمامی آنها تکلیف می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
علیرضا فغانی شایستگی قضاوت دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارد
خبر قبلی
چرا ما به توسعه نمی‌رسیم؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست