اتفاق مهم برای عبور از بحران آب باید در بخش کشاورزی بیفتد

اتفاق مهم برای عبور از بحران آب باید در بخش کشاورزی بیفتد

 

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیشترین میزان مصرف آب کشور در زمینه کشاورزی و آبیاری است که با این وجود انتظار می رود اتفاق مهم برای عبور از بحران آب در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و این در حالی است که  بخش صنعت ۴ درصد و شرب تنها ۶ درصد مصرف آب شیرین کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تشریح چگونگی عبور از بحران کم آبی گفت: یکی از کارآمدترین روش های سازگاری با کم آبی بازچرخانی آن است که با استفاده از صنعت بازچرخانی آب می توان مصرف مورد نیاز صنعت را تامین و از مصرف بی رویه آب پاک در این بخش جلوگیری نمود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت استفاده از ۱۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده در استان وجود دارد گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت را با پساب تولیدی در تصفیه خانه های زنجان و ابهر تامین نماید.

جزء قاسمی تصریح کرد: میزان پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب استان زنجان در افق طرح ۳۰ میلیون متر مکعب خواهد بود که منبع بسیار خوب و قابل اتکایی برای تامین آب مورد نیاز صنعت و حتی بخشی از کشاورزی خواهد بود.

وی تحقق نگاه اقتصادی به آب به عنوان یک کالای ارزشمند را از دیگر راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب دانسته و گفت: در حال حاضر آب مصرفی مشترکین با قیمت تمام شده ۱۰۰۰ تومان به قیمت حدود ۴۰۰ تومان به فروش می رسد که همین امر موجب شده است تا مردم قدر نعمت حیاتی آب را ندانسته و در مصرف آن سهل انگاری صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به شکاف بالای بین قیمت تمام شده آب و قیمت فروش آن برای شرکت آب و فاضلاب فشار مضاعفی به این شرکت وارد می گردد که میتوان با واقعی سازی قیمت آب این مشکلات را حل نمود.

این مسئول با درخواست از مردم برای کاهش مصرف آب گفت: تنها در زمان استحمام با ۵ دقیقه کاهش بیش از ۳۰ لیتر آب کمتر مصرف خواهد شد لذا مردم می توانند با مصرف بهینه شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب مورد نیاز برای سایر شهروندان نیز یاری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استاندار زنجان: مدیران کم کار تعقیب قضایی می شوند!
خبر قبلی
قابل توجه اعضای شورای شهر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست