1. اخبار استان
  2. استاندار زنجان: مدیران کم کار تعقیب قضایی می شوند!

کد خبر: 5204

استاندار زنجان: مدیران کم کار تعقیب قضایی می شوند!

استاندار زنجان: مدیران کم کار تعقیب قضایی می شوند!

هر مدیری توانایی ندارد ۲ خط بنویسد نمی‌توانم“!

 

 

 

 

 

هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان دستور جلسات مهم و فضای خاصی داشت، به گونه ای که استاندار زنجان در معدود موضع گیری های سراسر انتقادی خود مدیران دستگاه های اجرایی را مورد انتقاد تند سخنان خود قرار داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ این جلسه با گزارش دبیرخانه ستاد از وضعیت مصرف انرژی آب و برق استان همراه بود که گویای واقعیت های تلخی بود. اینکه  سالانه بیش از ۴۵۰ میلیون مترمکعب برداشت غیرمجاز از آب چاه های استان صورت می گیرد و سهم برداشت مازاد چاه های مجاز ۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال است. همچنین سهم برداشت غیرمجاز چاه های فاقد پروانه بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب در سال برآورد شده است.

در گزارش ارائه شده توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آمده بود که۵۳ درصد مصرف برق استان در بخش صنعت، ۲۰ درصد کشاورزی و سایر بخش ها ۲۳ درصد بوده است. هرچند سهم بخش کشاورزی از مصرف برق استان ۲۰ درصد است، اما سهم این بخش در مصرف انرژی اهمیت زیادی دارد.

طی ۱۵ ساله گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان باید تحت پوشش آبیاری سدها و .. قرار می گرفت تا به آب های زیرزمینی فشار نمی آمد که تاکنون اینگونه نشده است! ادامه روند فعلی موجب خشک شدن سفره های زیرزمینی در آینده نچندان دور خواهد شد و امکان سکونت در اکثر نقاط با خطر مواجه خواهد شد. میزان آب دهی چاه ها ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. تا پایان ۹۵ بر اساس آمار تعداد کل چاه های مجاز کشاورزی ۲ هزار و ۱۹ حلقه بوده است. ۴۸ درصد کل چاه های در محدوده دشت سلطانیه و زنجان است.

۳ هزار و ۲۱۳ گیگاوات در ساعت در استان برق مصرف می شود. و بر اساس آمار از سال ۹۱ تا ۹۶ کلیه چاه های برق دار کشاورزی استان برآورد شده است. از سال ۹۱ سالانه ۳۳۱ گیگاوات ساعت مصرف داشتیم . سال گذشته ۴۹۷ گیگاوات که گویای این واقعیت است که مصرف برق این حوزه با شیب ۸ تا ۱۰ درصد در حال گسترش است.

این گزارش ها موجب شد استاندار زنجان به وضعیت مدیریت مصرف انرژی در استان واکنش جدی نشان دهد و از مدیران متولی نیز انتقاد جدی داشته باشد. اسداله درویش امیری در بخشی از سخنان خود گفت که این گزارش را به شورای تامین خواهد برد و مدیران کم کار در این دوره توسط دستگاه قضایی تعقیب می شوند.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر حضور و مشارکت اعضای ستاد نظارت لازم را داشته باشند، گفت: دستگاه های عضو ستاد باید گزارش پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان باید را از برش ملی تا استانی ارائه دهند.

اسداله درویش‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه رویکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی باشد و طرح ها و پروژه های تاثیرگذاری اقتصاد مقاومتی توسط اعضای ستاد ارائه شوند، اظهار کرد: دستگاه ها باید برای مقاوم کردن اقتصاد راهکارها، طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه داده و در جلسات ستاد با مشارکت بالاتری شرکت کنند و هر مدیریی بیش از سه جلسه غیبت داشت، دعوت نشود به دستگاه مرکزی اطلاع رسانی لازم انجام صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت حوزه انرژی مطابق با گزارش دبیرخانه ستاد از وضعیت مصرف انرژی برق در استان، افزود: مصرف حجم بالایی از انرژی برق و آب به صورا غیرمجاز و عدم مدیریت مصرف در بخش های مختلف یک تهدید مهم محسوب می شود و تمامی مردم و مسئولان باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کشور در شرایط فعلی دچار شرایط مهم و حساسی است، یادآور شد: دشمنان انقلاب و نظام در یک ائتلاف جهانی و منطقه ای قصد آسیب به کشور را دارند که نظام اداری کشور و استان متناسب با این شرایط نیازمند مدیرانی چابک، دلسوز و پرکاری است.

درویش امیری با طرح این موضوع که کولر و دستگاه های انرژی زای یک دستگاه در روز جمعه روشن بوده است، اظهار کرد: آیا مدیر این دستگاه نباید خجابت بکشد؟ تا چه زمانی باید با برخی از مدیران مماشات کرد؟ چرا باید برای هر کاری استاندار دخالت کند، اگر مدیری توانایی انجام کارها را ندارد ۲ خط بنویسد که “نمی توانم”

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه نقش برخی مدیران در شرایط فعلی صرفا مدیریت هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط مهم باید برای انجام امور اقدامات جدی اجرایی صورت گیرد  و از ظرفیت دهیاری ها که یک شبکه گسترده در سطح استان هستند باید استفاده بهینه صورت گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آرامستان‌های داخل شهر زنجان به آرامستان شهرداری انتقال داده می شود
خبر قبلی
اتفاق مهم برای عبور از بحران آب باید در بخش کشاورزی بیفتد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست