بودجه ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی استان بیش از ۱۹ میلیارد تومان

بهره برداری از جاده طارم-ماسوله اقدامی آمایشی در حوزه گردشگری استان است

بودجه  ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی استان بیش از ۱۹ میلیارد تومان

 

 

 

 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بهره برداری از جاده طارم-ماسوله اقدامی آمایشی در حوزه گردشگری استان است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، احمد خداوردی در نشست خبری اصحاب رسانه استان زنجان با معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، اظهار کرد: با نگاه آمایشی اقدامی ویژه در حوزه گردشگری استان زنجان در حال انجام است و به زودی با بهره برداری از جاده طارم-ماسوله، عبور و مرور گردشگران شمال کشور به ویژه استان گیلان به استان زنجان و بالعکس تسهیل می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: بر اساس قانون، پیشنهاد توزیع بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه مطرح می شود اما تصمیم گیری و تصویب آن برعهده شورای برنامه ریزی و توسعه است.

معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: منابع بودجه استان‌ها از منابع استانی، سه درصد از درآمدهای نفتی کشور و قانون استفاده متوازن از خدمات کشوری تأمین می شود.وی رقم بودجه اختصاص یافته به استان زنجان را در حدود ۳۹۴ میلیارد تومان برای سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: میزان اعتبارات استانی ۱۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و میزان اعتبارات ملی را ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

وی همچنین از اضافه شدن ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مبلغ اعتبارات استانی در روزهای اخیر خبر داد.

خداوردی با بیان اینکه درآمد مربوط به بخش نفت برای استان زنجان، ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون می باشد، تأکید کرد: بودجه مربوط به نفت، براساس قانون، تنها در مناطق محروم استان قابل توزیع است که شامل خدابنده، ایجرود، ماهنشان و طارم است؛ همچنین بخشهایی از شهر زنجان و یک دهستان در ابهر نیز مشمول بودجه حاصل از درآمدهای نفتی کشور، هستند.

وی با اشاره به اهمیت بالای اضافه شدن تبصره ۱۸ به قانون بودجه امسال، تصریح کرد: به منظور کاهش بیکاریها، ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی به ایجاد اشتغال اختصاص یافته است که بر این اساس ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش اشتغال زایی استان توزیع خواهد شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در پایان صحبت های خود، بودجه ابلاغ شده مربوط به ارتقای شاخصهای توسعه اقتصادی استان را ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و بودجه ابلاغ شده مربوط به مبارزه با خشکسالی را ۱۱ میلیارد تومان و بودجه ابلاغ شده مربوط به تکمیل طرحهای آبرسانی روستایی را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بودجه مربوط به طرحهای تملک ملی با ویژگی استانی را ۵۴ میلیارد تومان و همین طور هزینه عمومی دستگاههای ۲۴ گانه استان را ۲۰۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نقدینگی فعال شده است
خبر قبلی
فعالیت دیده‌بان‌ها در عرصه های ملی و طبیعی استان زنجان کنترل می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست