آغاز تلاش برای ثبت نام شیخ اشراق در یونسکو به عنوان یکی از مفاخر جهانی

آغاز تلاش برای ثبت نام شیخ اشراق در یونسکو به عنوان یکی از مفاخر جهانی

کنگره بزرگ شیخ اشراق سال آینده برگزار می شود

 

 

 

 

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه همزمان با سالروز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق) تلاش برای ثبت نام این فیلسوف ایرانی در یونسکو به عنوان یکی از مفاخر جهانی آغاز می شود، گفت: شیخ اشراق ابتدا به کمک خود شهروندان سهرورد و سپس با همت مردم و مسئولان استان زنجان به جهانیان معرفی خواهد شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حجت‌الله ایوبی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجانی، با بیان اینکه در زمینه معرفی روز زنجان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌شده  است، گفت: از همین رو در تلاش هستیم دو سالی که برای شیخ اشراق تعیین‌شده  و ۶ ماه از آن گذشته؛ اقدامات قابل‌توجهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از مفاخر علمی، فرهنگی و هنری غنی است که می توان نام آنها را به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رساند، افزود: قرار است از این پس شیخ اشراق را ابتدا به تمام ایرانیان و سپس علاقه مندان به حکمت اشراق معرفی کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه کنگره بزرگ شیخ اشراق سال آینده برگزار می شود، یادآور شد: آثار باقی‌مانده شیخ اشراق برای ساده‌سازی قصه‌های وی چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم که در روز تولد شیخ اشراق یک جشنواره «نور» برگزار کنیم، نظیر جشنواره‌ای که در لیون فرانسه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کاری که در برگزاری جشنواره نور انجام خواهد شد برای همیشه باقی می‌ماند و این امر موجب ماندگاری شیخ اشراق  می شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه امروز از تمبر شیخ اشراق رونمایی می‌شود، تاکید کرد: مسابقه‌ای مبتنی بر نور در کل کشور اجرا می‌شود که  تا به زادگاه شیخ اشراق تقدیم شود و با نقاشان بزرگ کشور  در حال رایزنی هستیم که یک پرتره برای شیخ اشراق ساخته شود. در تلاش هستیم که یک چهره‌ای از شیخ اشراق ترسیم کنیم که شبیه شیخ اشراق باشد.  چاپ آثار باقی‌مانده شیخ اشراق برای ساده‌سازی قصه‌های شیخ اشراق اقدام خواهد شد تا آنها را به فیلم کوتاه تبدیل کند.

وی بابیان اینکه کنگره بزرگ شیخ اشراق طی سال آینده برگزار می‌شود، افزود: با عکاسان کشور گفت‌وگویی شده  و در تدارک هستیم که سفارش یک نمایشگاه عکس دهیم که  از فلسفه اشراق باشد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵۰ طرح بهداشتی و درمانی در زنجان افتتاح می شود
خبر قبلی
نشست کلان منطقه شش آمایش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست