1. اخبار شهرستان
  2. احداث نخستین کلکسیون گیاهان دارویی در شهرستان ابهر

کد خبر: 5400

احداث نخستین کلکسیون گیاهان دارویی در شهرستان ابهر

احداث نخستین کلکسیون گیاهان دارویی در شهرستان ابهر

 

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش است به طوری که این گونه‌ها در شرایط طبیعی و یا بارندگی مختصر مواد مؤثره نسبتاً بالایی تولید می کنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مجید قزوینیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: خشکی یکی از مهم‌ترین عوامل محدود کننده رشد گیاهان در سرتاسر جهان و شایع‌ترین تنش محیطی محسوب می شود که تقریباً تولید ۲۵ درصد اراضی جهان را محدود کرده است. در مقایسه با بسیاری از گیاهان دیگر گیاهان دارویی مقاوم به خشکی می توانند عملکرد قابل ملاحظه ای داشته باشند به طوری که از نظر درآمد و ایجاد اشتغال مقرون به صرفه باشد.

وی از احداث کلکسیون گیاهان دارویی با کشت حدود ۲۰ نوع گونه دارویی مختلف برای نخستین بار در سطح شهرستان ابهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این کلکسیون با هدف معرفی گونه‌های دارویی مناسب منطقه در محوطه ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان احداث شده است.

قزوینیان عنوان کرد: در این مجموعه تعدادی از مهم‌ترین گیاهان دارویی قابل کشت در منطقه به دو صورت دیم و آبی معرفی شده است که از جمله آن ها می‌توان به زعفران، گل‌محمدی، اسطوخودوس، اسفرزه، نعناع فلفلی و آویشن اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه این کلکسیون در حال توسعه است و همه ساله گیاهان دارویی مناسب از مراکز تحقیقاتی منطقه جمع‌آوری و در آن کشت می‌شود، ادامه داد: در این گیاهان کم آبی به عنوان عامل تهییج تولید متابولیت‌های ثانویه عمل می‌کند و از این دیدگاه، خشکی می‌تواند به عنوان یک عامل مثبت در افزایش تولید مواد موثره دارویی در گیاهان دارویی تلقی شود.

وی در پایان بیان داشت: علاقه‌مندان به کشت گیاهان دارویی می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با نحوه‌ی کشت و پرورش این گیاهان از نزدیک آشنا شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جشن بزرگ گرامیداشت روز زنجان با استقبال گسترده مردم برگزار شد
خبر قبلی
بخش های جدید مرکز آموزشی، درمانی حضرت ولیعصر(عج) زنجان به بهره برداری رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست