میزان اتلاف آب حوزه روستایی در استان زنجان کاهشی بوده است

 

میزان اتلاف آب حوزه روستایی در استان زنجان کاهشی بوده است

۱۲۱ روستا در استان زنجان با بحران آب مواجه هستند

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان از کاهش میزان اتلاف منابع آب استان زنجان در حوزه روستایی خبر داد و گفت: میزان هدررفت آب در استان زنجان در گذشته بیش از ۵۱ درصد بوده که با اقدامات صورت گرفته این میزان به ۴۵ درصد رسیده است.

به گزارش “همدلی زنجان”؛ رضا کابلی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه استان زنجان دارای ۹۰۴ روستا بوده که ۵۹۵ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، اظهار کرد: ارائه خدمات ضروری در استان به تمامی روستاها انجام می شود که در سطح استان ۱۰۴ هزار خانوار که شامل ۳۴۱ هزار نفر جمعیت بوده، جزو مشترکان شرکت قرار هستند.

وی با بیان اینکه ۸۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، افزود: روستاهای استان زنجان مطابق با شاخص بهره مندی در سه سطح تعریف شده اند که متناسب با وضعیت تاسیسات و فرسودگی در سه سطح یک، دو و سه قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی سال گذشته برای ۳۵ روستا در استان زنجان با مشارکت های مردمی طرح های آبرسانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۱‌ روستای استان زنجان بحران آب دارند و در راستای رفع این بحران برنامه ریزی های لازم در دستور کار است.

وی به کیفیت آب شرب روستائیان استان اشاره کرد و یادآور شد: شاخص کیفیت آب شرب روستاهای استان مناسب بوده و وضعیت کلرسنجی و گندزدایی آب در روستاها روند مناسبی را طی کرده، به گونه ای که کیفیت آب شرب از شاخص ۹۴ به ۹۶ ارتقا یافته است.

کابلی از افزایش اعتبارات این شرکت طی سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات ملی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای طرح ها و پروژه ها به میزان ۱۶ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال جاری نیز اعتباراتی از بانک توسعه اسلامی اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه ۹۰۷ روستا در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: ۱۰۴ هزار خانوار مشترک آب و فاضلاب روستایی هستند و به ازای هر مشترک یک مترمکعب آب وجود دارد که ۲۰ هزار مترمکعب کمبود آب در بخش روستایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۱۸ پروژه روستایی در استان زنجان با مشارکت مردم در دست اجرا است، اظهار کرد: هزینه این پروژه‌ها ۲۹ میلیارد تومان برآورد شده که با مشارکت اهالی روستا، بسیج و دهیاری‌ها اجرا می‌شود. طی سال گذشته به ۳۵ روستا در استان زنجان با مشارکتهای مردمی طرح های آبرسانی انجام شده و ۲۹ میلیارد تومان کم شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روز خبرنگار روز بزرگداشت آگاهی، دانایی، انصاف و حقیقت است
خبر قبلی
روز خبرنگار و التماس تفکر برای مدعیان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست