1. اجتماعی
  2. ۷۳۰ شغل در سال گذشته توسط بهزیستی استان، ایجاد شد

کد خبر: 5459

۷۳۰ شغل در سال گذشته توسط بهزیستی استان، ایجاد شد

 ۷۳۰ شغل در سال گذشته توسط بهزیستی استان، ایجاد شد

آسیب‌های نوپدید مانند فضای مجازی باید مورد توجه جدی قرار گیرد

 

 

 

 

 

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل، مشکلات و معضلاتی مانند معلولیت‌ها، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند گریبان‌گیر تمام اقشار جامعه باشد، نیازمند حضور و نقش پررنگ رسانه‌هاست. لذا بهزیستی به رسانه‌ای مانند همدلی زنجان جهت تحقق اهداف توسعه‌ای، نیازمند است.

 

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد محمدی قیداری در بازدید از دفتر “همدلی‌زنجان”؛ به مناسبت روز خبرنگار با بیان این که پیشگیری، همیشه بهتر و کم‌هزینه‌تر از درمان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نابینایی، تنبلی چشم است که با انجام یک تست ساده در کودکان ۳ تا ۶ ساله، قابل تشخیص و پیشگیری است، اما با وجود این که ۲۰ سال از اجرای این طرح، می‌گذرد باز هم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، افرادی دچار نابینایی گشته و سربار خانواده، جامعه و دولت شده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. برای مثال؛ هزینه انجام رشته‌های ورزشی برای هر افراد نابینا، ۴ برابر افراد عادی است.
وی با اشاره به این که بهزیستی استان زنجان، ۳ سال متوالی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی، حائز رتبه‌های برتر شده است، اظهار کرد: این اداره کل در سال گذشته در جشنواره شهید رجایی، رتبه سوم استانی و رتبه اول کشوری را به دست آورد. ضمن اسن که روابط عمومی بهزیستی استان در سال گذشته، موفق به کسب رتبه اول، کشوری شد.

محمدی قیداری با بیان این که بهزیستی استان در حوزه‌های مختلف مانند حجاب و عفاف، نماز، صیانت از حقوق شهروندی و اقتصاد مقاومتی جزء دستگاه‌های پیشرو است، افزود: سال گذشته در حوزه حمایت از اشتغال، ۴۶۲ شغل، هدف‌گذاری شده بود که با تلاش‌های صورت‌گرفته، ۷۳۰ شغل، ایجاد شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در خصوص ورود این دستگاه به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، گفت: انجام تحقیق و پژوهش بر عهده دانشگاه‌ها و مراکز علمی- آموزشی و پژوهشی است. البته حلقه مفقوده‌ای بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی کشور، وجود دارد که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، ارتباطی با مراکز مختلف صنعتی و خدماتی و مراکز مرتبط با تحصیلات خود ندارند که این حلقه مفقوده در حوزه اجتماعی و بهزیستی هم وجود دارد.
وی با بیان این که بر اساس ضوابط اجرایی قانون، درصدی از بودجه سازمان به امور پژوهشی، اختصاص می‌یابد، افزود: تمام فرآیندها در تمام ابعاد، توسط همکاران بهزیستی، مورد سنجش و آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد اما کار پژوهشی باید به‌صورت استاندارد، انجام شود. لذا کمیته‌ای برای این منظور، وجود دارد که نسبت به اعتبارات موجود، عناوین دریافت‌شده از دانشگاه‌ها را بررسی می‌کند که پس از تایید کمیته، پروژه‌ها توسط اساتید دانشگاهی اجرا می‌شود.

 

محمدی قیداری با بیان این که حوزه پژوهش، نیازمند اعتبارات بیشتری است، تصریح کرد: برای مثال؛ بر اساس تحقیقات انجام‌شده، ۵۰ درصد معلولیت‌ها
ناشی از اختلالات ژنتیکی است که با انجام مشاوره‌های ژنتیکی می‌توان درصدی از این معلولیت‌ها را کاهش داد که رسیدن به این هدف، نیازمند افزایش اعتبارات پژوهشی است.
این مقام مسئول در خصوص مشاوره‌های قبل از ازدواج، گفت: آگاهی جامعه نسبت به اختلالات ژنتیکی باید بسیار پیش‌تر از زمان ازدواج و حتی از دوران دبیرستان، صورت پذیرد باشد. شاید در سال، چند هزار کلاس آموزشی برای سنین مختلف برگزار می‌شود اما برای افزایش ضریب تاثیر این آموزش‌ها می‌توان آگاه‌سازی را به‌عنوان واحد درسی در دبیرستان و دانشگاه‌ها گنجاند به‌گونه‌ای که تمام آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار دهد تا از هزینه‌های گزاف معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در آینده، کاسته شود.

وی، افزود: اتفاق بسیار خوبی که سال گذشته، رخ داد این بود که بر اساس ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه، مراجعه به مشاوره ژنتیکی برای زوجین در شُرُف ازدواج، اجباری شد که این برنامه هم‌اکنون در حال سازماندهی بوده و از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان در حال اجراست که امیدواریم با این اقدامات، شاهد کاهش معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی در جامعه باشیم.
محمدی قیداری با تاکید بر این که در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید مقداری جلوتر و دقیق‌تر، حرکت شود، اضافه کرد: آسیب‌های نوپدید مانند فضای مجازی
با کم‌ترین هزینه و در گوشه‌ای از منازل، مغز فرزندان را به یغما برده و دغدغه بسیاری از خانواده‌ها می‌باشد که باید مورد توجه جدی، قرار گرفته و رسانه‌ها در پیشگیری و آگاه‌سازی نسبت به مضرات آن، دستگاه‌های متولی رایاری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آثار جلسات ستاد تنظیم بازار استان باید در جامعه ملموس باشد
خبر قبلی
«بتن آر سی سی» جایگزین آسفالت در زنجان می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست