1. اخبار شهرستان
  2. پل پارلمان زنجان به پارلمان ایران

کد خبر: 5482

پل پارلمان زنجان به پارلمان ایران

پل پارلمان زنجان به پارلمان ایران

 

 

 

 

 

صحبت از انتخابات مجلس شورای اسلامی شاید از نظر برخی شهروندان کمی زود باشد، اما برای پل زدن از پارلمان شهری زنجان به پارلمان ایران نیاز به برنامه ریزی و مقدمه چینی لازم دارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان“؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برای تعیین ۲۹۰ کرسی دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.

حال که تنها یک سال و سه ماه از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور می گذرد و هنوز به هفتم اسفند ۹۸ کم تر از یک سال و ۶ ماه باقی مانده است، شنیده شده برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان خود را برای کاندید شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می کنند.

روز سه شنبه ۳۰ مردادماه، شورای اسلامی شهر زنجان جلسه رسمی و علنی خواهد داشت که تکلیف ریاست خود را برای یک سال آتی مشخص کند. این جلسه مهم برای تداوم حضور احمد نصیری، به عنوان نیروی اصلاح طلب عضو شورا و یا عدم حضور وی در کسوت ریاست شورا خواهد بود.

این سوال مطرح است که احمد نصیری، رئیس فعلی شورای اسلامی شهر زنجان ریاست یک سال آتی شورای شهر را نیز برعهده خواهد داشت؟؛ پیش بینی همدلی‌زنجان این است که وی به عنوان یک چهره سیاسی در شهر زنجان که سابقه فرمانداری و حضور در بدنه اجرایی دولت را دارد، اعتماد حداکثری اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در هر دو طیف کسب می‌کند.

در طیف اصولگرایان عباس راشاد و کاظم افشارچی به عنوان دو چهره ذی نفوذ معمولا علاقه ای برای پست ریاست طی دوره های قبلی از خود نشان نداده اند. از اینرو حداقل این دو از این دو طیف کاندیدی برای ریاست شورا نخواهند بود.

اما در طیف اصلاح طلب ها که با نزدیکی سه عضو مستقل شورا به آن اکثریت مطلق را به دست آورده اند شاید سجاد خدائی و شاید مسعود مرادخانی نیم نگاهی به صندلی ریاست داشته باشند. اما آنچه مشخص است به غیر از احمد نصیری بقیه گذینه ها نه تجربه کافی برای مدیریت نهاد شورا را دارند و نه اعتماد حداکثری به آن ها در بین تمامی اعضای شورا وجود دارد.

شاید اعتماد دوباره اعضای شورا برای تداوم ریاست در پارلمان شهری زنجان پل ارتباطی مطمئن تری برای وی جهت کاندید شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد، پلی که طیف اصلاح طلب ها برای حضور احمد نصیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی قصد هموار کردنش را دارند.

روزی که بیلبوردهای تبلیغاتی سجاد خدایی، عضو فعلی شورای اسلامی شهر زنجان در خیابان های شهر برافراشته شد شاید هرکسی فکر نمی کرد وی حائز اکثریت آرای مردم شهر زنجان باشد. اما خدایی با کلید واژه “شهرداری کلان شهر قم” به خوبی توانست کلید پارلمان شهری زنجان را باز کند و حتی شهردار فعلی شهر زنجان را به سایر اعضا معرفی نماید.

هرچند این عضو شورا به خوبی مسیر حرکت توسعه ای را طی کرد، اما امروز اعتماد حداکثری و قابل قبولی در بین همکاران خود در شورا ندارد. با این حال وی تمایلات توسعه ای زیادی برای خود تعریف کرده که کاندید شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از محوری ترین آن ها خواهد بود.

زمان گویای این واقعیت خواهد بود که پل ارتباطی پارلمان شهری زنجان به پارلمان ایران با حضور چه افرادی و با چه میزان موفقیتی همراه خواهد بود، اما تحقق آن، پل پارلمانی مشترکی با مقیاس و اهمیت نامتقارن خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بزرگترین رویداد غذایی کشور در زنجان آغاز به کار کرد
خبر قبلی
شهردار خرم‌دره منصوب شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست