پیش‌بینی ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری

پیش‌بینی ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری

 

 

 

 

 

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در نشست تخصصی زنان و خانواده شهرستان طارم گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری پیش بینی شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی فرمانداری طارم، ماهرخ بلوری در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حوزه زنان و خانواده شهرستان طارم که با ریاست فرماندار طارم و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون پیشگیری بهزیستی و مشاور امور بانوان علوم پزشکی استان، جمعی از مسئولین ادارات و زنان فرهیخته و فعال شهرستان برگزار گردید،  وفاق و همدلی دولت و مردم را از ملزومات اصلی کشور در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: خانواده می تواند نقش بسیار تاثیرگذار و کلیدی در این حوزه ایفا ‌کند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان از بانوان به عنوان رکن اساسی یک خانواده یاد کرد و افزود بانوان نقش مهمی در ثبات و آرامش یک خانواده ایفا می‌کنند.

بلوری از طلاق که منجر به از هم پاشیده شدن بنیان خانواده می‌شود به عنوان منفورترین چیز نزد خداوند متعال یاد کرد و افزود: بنیان خانواده در اسلام به قدری ارزشمند است که خداوند به آن قسم یاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن راز و رمز بقای خانواده را در رحمت و مودت می‌داند، تصریح کرد خانواده سالم و متعادل خانواده‌ای است که در آن حرمت افراد حفظ شود و به تمام نیازهای انسان به درستی پاسخ داده شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید به تحلیل منطقی مشکلات و خطراتی که نظام خانواده را در شرایط کنونی تهدید می کند پرداخته شود، ابراز کرد: دانش‌افزایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز در این عرصه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با دقت در وضعیت خانواده‌های امروز در می‌یابیم این نهاد در حال طی یک دوران گذار است، ادامه داد: به همین علت درون خانواده‌ها دچار یک نوع دگرگونی شده است که همین امر می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خانواده همدل و همراه نقش تاثیر گذاری در حل مشکلات جامعه ایفا می‌کند، گفت: همدلی خانواده‌ها نیز در گرو این است که خانواده بتواند مناسبات و همکاری که بین اعضا وجود دارد به بهترین شکل ممکن برقرار کند که دستیابی به این امر نیازمند رشد و شکوفایی تک تک افراد جامعه و خانواده به ویژه زنان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ارتقا جایگاه و نقش زنان و خانواده را از اهداف بنیادین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا شش رویکرد در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان سر لوحه کار قرار دارد که این رویکردها شامل تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، هماهنگ‌سازی امور مربوط به کودک و نوجوان، توسعه مشارکت‌های سیاسی، اجتماعی و ارتقا توانمندی مدیریت زنان جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و خانواده، توسعه سلامت و بهداشت، توانمندی اقتصادی زنان در جهت بهبود شرایط معیشتی و طراحی برنامه‌های آموزشی فرهنگی، مذهبی و بهداشتی می‌باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که که اداره کل امور بانوان در سطح معاونت ریاست جمهوری، وزارت کشور و استان‌ها پیگیری می‌کند، عنوان کرد: برخی از این موضوعات شامل دختران بازمانده از تحصیل، اجرایی شدن تفاهنامه مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری با سازمان نهضت سوادآموزی، تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به عنوان یکی از طرح‌های بنیادین، بیمه زنان سرپرست خانوار و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

این مسئول تاکید کرد: امسال برای بیمه زنان سرپرست خانوار ۲۳۰ میلیارد تومان امسال اعتبار در کشور پیش‌بینی شده است.

وی نداشتن مهارت‌های زندگی و کمبود آموزش‌ها در این حوزه را سر منشا بسیاری از اختلافات در خانواده عنوان کرد و گفت: با بهره‌گیری از پتانسیل سازمان‌های و تشکل‌های اجتماعی می‌توان در مسیر ارتقا این آموزش‌ها گام برداشت.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه توان‌افزایی زنان تحصیل کرده و سرپرست خانوار و تمام زنانی که نیاز به اشتغال دارند یکی دیگر از رویکردهایی است که در سطح کشوری و استانی پیگیری می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دولتی و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم در این حوزه نیز اقدامات موثر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان روستایی برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی به علت پایین بودن آورده اغلب با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام است که به محض حصول نتیجه ابلاغ به استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تامین و توزیع گسترده مرغ منجمد دولتی در استان زنجان
خبر قبلی
ثبت افتخارآفرینی‌های جدید دوچرخه‌سوار زنجانی در تاریخ دوچرخه‌سواری ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست