1. اخبار ویژه
  2. چرا احمد نصیری رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نشد؟

کد خبر: 5572

چرا احمد نصیری رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نشد؟

طی هفته گذشته جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان برگزار و طی آن اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر زنجان مشخص شدند. اسماعیل دویران، رئیس شورا، سجاد خدایی نائب رئیس و حمیدرضا حمیدی به عنوان منشی انتخاب شدند.

همدلی‌زنجان طی مطلبی از پل ارتباطی پارلمان زنجان به ایران گفت و اینکه پیش‌بینی می شود احمد نصیری مجددا به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شود. حال با مشخص شدن ترکیب جدید هیئت رئیسه این سوال مطرح می‌شود که چرا احمد نصیری رئیس شورا نشد و آیا باید پذیرفت که اصلاح طلبان نخستین شکست پارلمان محلی را متحمل شدند؟

برای پاسخ به این سوال کمی به عقب بازمی گردیم و به روزهای ابتدایی تشکیل شورای پنجم رجوع می کنیم. حضور احمد نصیری و امامعلی دادخواه به عنوان دو عضو اصلاح طلب در شورای اسلامی شهر زنجان از یکسو و حضور کاظم افشارچی و عباس راشاد به عنوان دو عضو اصولگرا در شورا بودند.

با این شرایط به نظر می رسید که با رویکرد و نگاه سیاسی از هر دو طیف اصلی سیاسی کشور در شورای اسلامی شهر زنجان حضور دارند؛ اما تفاوت اصلی در اینجاست که اصولگرایان به دلیل حضور چندین دوره عباس راشاد و کاظم افشارچی تیم خوبی را ایجاد کرده اند و اسماعیل دویران و حمیدرضا حمیدی را به اردوگاه دائم خود آورده اند، اما این شرایط برای اصلاح طلبان در پارلمان محلی زنجان مطرح نیست.

اصلاح طلب ها حضور منسجم در شورا طی دوره های قبل نداشتند و این یکی از نخستین دوره هایی است که شاهد حضور اصلاح طلب هایی همچون احمد نصیری و امامعلی داخواه به طور همزمان در شورا هستیم. تاکتیک این طیف در این دوره نزدیک کردن سه عضو مستقل به لحاظ سیاسی در ترکیب شورا به اصلاح طلب ها بوده است. اینکه سجاد خدایی به عنوان یک عضو مستقل به این طیف نزدیک شد و سپس سیدرحمان احمدی و مسعود مرادخانی نیز به این طیف پیوستند تا تیم و گروه حداکثری به لحاظ تعداد باشند.

اما انتخاب سجاد خدایی به عنوان نائب رئیس گویای این واقعیت بود که این عضو به اصلاح طلب های شورا پشت کرده و حال نقش متفاوتی را در شورای اسلامی شهر زنجان بازی خواهد کرد. نقشی که با ترکیب جدید هیئت رئیسه کاملا به نفع اصولگرایان شده و حال این طیف تیم حداکثری در اعمال تصمیمات شورا را بر عهده خواهند داشت.

وقتی مسیح اله معصومی در جلسه رسمی و علنی شورا می گوید که قحطی شهردار نیست! یک نکته تامل برانگیر است. از اینکه آیا شهردار منتخب شورای اسلامی شهر زنجان که معرفش سجاد خدایی بوده و زمان انتخابش نیز جداولی حاوی شاخص های شورا برای انتخاب شهردار زنجان توسط این عضو در اختیار همدلی‌زنجان قرار گرفت، با این عضو شورا تضاد منافع و یا اختلاف نظر و یا مشکلی پیدا کرده است؟

مسیح اله معصومی سه رای منفی داشت که شامل سه رای اصولگرایان بوده است. حال وقتی سجاد خدایی به اردوگاه این طیف سیاسی پیوسته، آیا اهدافی توسط سجاد خدایی دنبال می شود؟

پاسخ این سوالات را زمان بهتر و دقیق تر برای شهروندان زنجانی مشخص خواهد کرد.  آنچه مبرهن است اینکه چرخش قدرت در تصمیم گیری ها کلان و جزء با اصول دموکراسی همخوانی دارد و حداقل در طیف اصولگرایان افراد کارشناسی همچون اسماعیل دویران به عنوان مدرس دانشگاه و حمیدرضا حمیدی به عنوان یک مهندس شهرساز حضور دارند که در طیف اصلاح طلب ها این ظرفیت وجود ندارد!

اما در این بین سجاد خدایی به خوبی توانسته نقش یک عضو سیال را برای دو طرف بازی کند و هر زمانی که بخواد با یک جهت گیری جدید وزن یک طیف را سنگین تر و سبک تر کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایجرود، محروم ترین شهرستان استان زنجان است
خبر قبلی
شرکت زیمنس از ایران خارج شد/آینده نامعلوم پتروشیمی زنجان!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست