1. اخبار شهرستان
  2. آیین تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی زنجان برگزار شد

کد خبر: 5730

آیین تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی زنجان برگزار شد

آیین تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی زنجان برگزار شد

ارزش گذاری به مقام پیرغلامان و خادمان حسینی در شهر زنجان

 

 

 

 

آیین تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی زنجان با حضور مرجع عالیقدر آیت الله سید محمد حسینی در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی پارک بانوان برگزار شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در زنجان با تجلیل از هفت خادم و پیرغلام حسینی تجلیل به کار خود پایان داد که هدف از برگزاری این مراسم ارج گذاری به جایگاه پیر غلامان و خادمان حسینی، معرفی الگوهای برتر و معرفی عزاداری اصیل و سنتی شهر زنجان عنوان شده است.

شمس اله وثوقی، سرپرست سازمان فرهنگی، ورشی و اجتماعی شهرداری زنجان در خصوص برگزاری پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در زنجان به “همدلی‌زنجان”؛  زنجان گفت: این همایش طی سال های اخیر با رویکرد ارزش گذاری به مقام پیرغلامان و خادمان حسینی جهت تقویت فرهنگ دینی و مذهبی شهر زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای این مراسم میهمانان عالیقدری دعوت شده بودند، خاطرنشان کرد: میهمانان حاضر در این مراسم آیت الله حسینی زنجانی،
استاد حاج غلامرضا عینی فرد، مادحین  مسئولین هیئات مذهبی و علاقه مندان به فرهنگ عاشورا بودند.

وثوقی به جزئیات و برنامه های برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: در این همایش نمایشگاه عکس به همراه اجرای دو مورد نقاشی پرده ای با موضوع عاشورا توسط هنرمندان زنجان؛ استاد اژ در محمودی و استاد حمید رضا حیدری برگزار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورشی و اجتماعی شهرداری زنجان از رونمایی از کتاب مکتب الحسین پانزدهمین اثر استاد حاج غلامرضا عینی فرد در ای نمراسم خبر داد و یادآور شد: برنامه های جنبی همایش مورد استقبال مناسب شهروندان زنجانی قرار گرفت.

وی به تجلیل شدگان این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: در این مراسم از  حاجیه خانم بهجت محمدی روضه خوان و برای اولین از خادم خانم در زنجان تجلیل شد. همچنین از  حاج مرتضی حیدری، مداح اهل بیت؛ شیخ اصغر حبیبی، خطیب؛ حاج رحیم محمدپور زنجانی، مسئول هیئت و مفسر؛  حاج حسین رضایی، رجز خوان؛ حاج اکبر ایازی، میاندار هیات؛ حاج اژدر مقدم، خادم و الیاس نظری، شاعر تجلیل شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مشکلات داخلی نباید بهره‌برداری طرح‌ها را به تعویق بیندازد
خبر قبلی
چرا پراید ۴٠ میلیونى تقاضاى چند میلیونى دارد ؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست