1. اخبار استان
  2. خوابگاه شهید آوینی فضای ویژه خوابگاهی و فرهنگی است

کد خبر: 5761

خوابگاه شهید آوینی فضای ویژه خوابگاهی و فرهنگی است

خوابگاه شهید آوینی فضای ویژه خوابگاهی و فرهنگی است

 

 

 

 

 

طی روزهای گذشته اخباری از اعتراض برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رسانه‌ای شد که هرچند رسانه های معتبری در آن دیده نمی‌شد اما ابهاماتی را در سطح جامعه ایجاد کرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محوریت این اعتراض که توسط گروهی از دانشجویان مقاطع بالای دانشگاه مدیریت شده بود به جابجایی خوابگاه خواهران از فضایی قبلی به خوابگاه شهید آوینی در ضلع مجاور معاونت فرهنگی دانشگاه و نزدیکی محل اسکان متخصصان حوزه پزشکی دانشگاه بوده است.

به گفته مهران محسنی، معاون فرهنگی واموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشگاه قطب ۶ کشور محسوب می‌شود و طی سال‌های گذشته توسعه زیادی در ابعاد مختلف داشته، امروز با کمبود برخی فضاهای آموزشی مواجه است.

 

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای تامین فضای آموزشی با مشکلات زیادی گریبانگیر است، اظهار کرد: برای رشد علمی و حرکت در مسیر توسعه ای تعریف شده برای دانشگاه نیازمند فضاهای جدیدی هستیم که در شرایط اقتصادی و مالی فعلی کشور ایجاد و ساخت فضاهای دیگر برای دانشگاه مقدور نیست.

محسنی با اشاره به اینکه ناگزیریم فضای آموزشی دانشگاه را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و این دانشگاه براساس برنامه توسعه چشم انداز۱۴۰۰(تا سال۱۴۰۴ )باید تعداددانشجویان را از ۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو به ۶ هزار دانشجو برساند. بنابراین لازم است که فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه توسعه پیداکند.

 

 

معاون فرهنگی واموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه پراکندگی خوابگاه های دانشجویی درسطح شهرهزینه های زیادی رابه دانشگاه تحمیل می کند، تاکید کرد: در این راستا تجمیع خوابگاه های دانشجویی موضوع ضروری بود که براین اساس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خوابگاه شهید آوینی دانشگاه آزادزنجان راجهت اسکان دانشجویان دختر اجاره کرده است.

وی به وضعیت خوابگاه شهید آوینی اشاره کرد و یادآور شد: این خوابگاه کاملا بر اساس استانداردهای خوابگاهی طراحی و ساخته شده و تمامی امکانات مورد نیاز دانشجویی در سطح و استاندارد بالایی فراهم شده است.

 

محسنی به دلیل بروز برخی مخالفت ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی دانشجویان زمانی که خوابگاه شهید آوینی در حال تعمیرات بوده به آن مراجعه کرده و دچار پیش داوری شده اند. این در حالی است که هم اکنون طبقه چهارم خوابگاه تکمیل شده و فضاهای مختلفی که مورد نیاز دانشجوها بوده در این خوابگاه کاملا مهیا شده است. از جمله فضاهای فراهم شده سالن و باشگاه بدن سازی، فضای مطالعه مناسب، نمازخانه در هر طبقه، فضاهای مناسب بهداشتی، فرهنگی، تجمعی و.. بوده که بسیاری از این فضاها در خوابگاه قبلی وجود نداشت.

معاون فرهنگی واموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه این نشست با حضور خبرنگاران از فضاهای مختلف خوابگاه شهید آوینی بازدید کردند.

 

آنچه در خصوص وضعیت فعلی خوابگاه شهید آوینی، نحوه دسترسی به خوابگاه، امنیت خوابگاه، فضاهای فرهنگی و رفاهی دانشجویان، شرایط فضای سبز و … مطرح شده بود با آنچه که در واقعیت مشاهده شد تفاوتی ملموسی داشت.

خبرنگاران حاضر در این بازدید جمعا بر وجود شرایط مساعدو مناسب خوابگاهی برای دانشجویان اتفاق نظر مشترکی داشتند. این خوابگاه در مجاورت معاونت فرهنگی دانشگاه بوده و با یک محور و مسیر مستقیم از طرف خوابگاه دسترسی به دانشکده پزشکی فراهم می شد. به گفته مسئولان دانشگاه شرایط لازم برای حمل و نقل دانشجویان کاملا فراهم بوده و برای حضور در شیفت های بیمارستانی مشکلی وجود ندارد، چرا که قراردادهای لازم با شرکت های مرتبط منعقد بوده و دسترسی به سرویس ها مهیا است.

خوابگاه شهید آوینی دارای دو بال و یک فضای کریدوری بین این دوبال بود. در هر طبقه تعداد زیاد اتاق استراحت برای دانشجویان تعریف شده بود که کاملا بازسازی شده بود و شرایط اسکان مناسبی داشت. پیش بینی تجهیزات اینترنتی در حال استقرار بود و فضای آشپزخانه ای با تعبیه اجاق گازهای چند شعله به همراه کمدهای تعبیه ظروف پیش بینی شده بود.

 

آنطور که مسئولان دانشگاه عنوان کردند خوابگاه تا ۲۵ شهریور آماده خواهد بود و عملیات بازسازی در مراحل پایانی خود قرار دارد. این خوابگاه به مدت پنج سال اجاره شده که گنجایش تعریف شده مطابق با اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد ۴۸۰ نفر را دارد.

یکی از موضوعاتی که در پایان این بازدید مطرح شد این بود که نام این خوابگاه به مجتمع فرهنگی و رفاهی شهید آوینی تغییر نام یابد، چرا که ظرفیت های رفاهی و فرهنگی آن بیش از ظرفیت یک فضای خوابگاهی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نمایشگاه مفهومی “شمیم کربلا” مهرانه در ایام محرم برگزار می‌شود
خبر قبلی
ضرورت مدیریت منابع آبی جهت استفاده نسل‌های بعدی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست