1. اخبار استان
  2. انتقاد به خدمات بیمارستانی در زنجان!

کد خبر: 3909

انتقاد به خدمات بیمارستانی در زنجان!

انتقاد به خدمات بیمارستانی در زنجان!

 

 

 

 

 

بی شک یکی از بخش هایی که در کشور توسعه چشم گیر داشته، حوزه بهداشت و درمان است. هزینه های زیادی برای توسعه این بخش هزینه شده و قابل دفاع است، اگر امروز بگوییم یکی از حوزه های موفق و توسعه یافته در کشور بخش بهداشت و درمان است.

به گزارش “همدلی‌زنجان” با تمام ابعاد توسعه ای این بخش، با توجه به اینکه جامعه امروز کشور و استان زنجان هنوز سواد سلامت بالایی ندارند، نیازمند درمان در بخش های مختلف درمانی و آموزشی مربوط به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها هستند، اما بعضا شاهدیم برخی نارضایتی ها در این بخش وجود دارد.

در دولت یازدهم یکی از دوران موفق و شکوفایی حوزه بهداشت و درمان استان به لحاظ مدیریتی بوده و حضور علیرضا بیگلری در پست مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موجب شد این دانشگاه تبدیل به یکی از قطب های این حوزه در کشور شود و موفقیت های چشم گیری نیز در عملکردهای خود کسب کند که قطعا خدمات تیم مدیریتی علیرضا بیگلری از یاد مردم زنجان نخواهد رفت.

این رویکرد توسعه ای با حضور پرویز قزلباش نیز تداوم یافته و امید است مستدام باشد، اما آنچه به عنوان یکی از مشکلات از دیدگاه مردم از سالیان گذشته در حوزه بهداشت و درمان استان مطرح بوده کیفیت نامطلوب در مراکز دولتی و حتی بعضا در مراکز خصوصی است. اخیرا نیز برخی کاربران “همدلی‌زنجان” در این خصوص مطالب انتقادی ارسال کردند که قابل توجه بوده است.

در یکی از این موارد که صورت یک نامه اداری تنظیم شده ازن هادهای نظارتی نیز درخواست شده نسبت به عملکرد و رفتار پرسنل بیمارستان ها دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

در بخشی از این متن آمده است؛ زمانی که از بیمارستان های دولتی زنجان و تعهد و تخصص پرسنل آنها نا امید شده به ناچار با صرف هزینه هایی بسیار بیشتر از خدمات دریافتی، به بیمارستان خصوصی روی می آوریم حداقل توقع خود را (فارغ از کیفیت خدمات درمانی و خوب و بد بودن آن) مبنی بر رعایت شآن انسانی و حق شهروندی از جانب کادر مربوطه قرار میدهیم، تا شاید عزیزانمان در فضایی به دور از ناآرامیهای معمول در سایر مراکز درمانی، فقط دغدغه درمان داشته باشند.

بنده در شب ۱۲ اسفند (حدود ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰) برای ملاقات عزیزی به بخش زایمان این بیمارستان مراجعه کردم. این امر با اجازه و رضایت کامل سرپرست بخش صورت گرفت در حالی که تردد به بخش مربوطه وجود داشت و از طرف پرسنل انتظامات هم هیچ ممانعتی صورت نگرفت چرا که رویه معمول در آن بیمارستان این چنین است و در زمان حضور ما هم افراد دیگری در سایر اتاق ها و بخش ها در تردد بودند، اما در حین ملاقات در پی اعتراض ما به نحوه رسیدگی و عدم توجه به اوضاع نامساعد بالینی بیمار، با وارد شدن ناگهانی و فریادهای نا بجای یکی از خدمه بخش به همراه پرستار وقت مبنی بر اینکه تایم مناسبی برای ملاقات نیست روبرو شدیم که گویا سناریوای از پیش طراحی شده برای مواقع این چنینی دارند و علی الرغم دعوت ایشان به سکوت و حفظ آرامش جهت رعایت حال بیمار و نوزاد تازه متولد شده، با فریادها و صدای بلند و ادای الفاظ زشت و زننده تحت حمایت تیم پرستاری، بنده را مورد اهانت قرار دادند.

مسآله دردآورتر این بود که زمانی از همراه بیمار خواستم تا نسبت به وضعیت پیش آمده معترض باشند ایشان همچون صدها شهروند دیگر بیم آن داشتند نتیجه اعتراض عدم رسیدگی به حال بیمارشان خواهد بود و این فضای رعب و وحشت را (که در گذشته عموما در سیستم های کمونیستی شاهد بودیم) ساختار و سازمان آن بیمارستان ایجاد کرده تا شاید به واسطه آن اعتراضها را سرکوب کرده یا به حداقل رسانده و به این ترتیب بتواند با حفظ ظواهر، ایزوها و استانداردهای لازم را جهت افزایش بیش از پیش نرخ های خود اخذ نماید و در چنین مواقعی روشن میگردد که دانشگاه علوم پزشکی زنجان متولی امر بهداشت و درمان استان با بی تعهدی محض در قبال رفتارها و اشتباهات حرفه ای و عمومی زیر مجموعه  خود که مستقیما زندگی بیماران را نشانه گرفته یکی از ضعیف ترین نهادهای مرتبط با مردم در جهت خدمت رسانی می باشد.

روزانه در بیمارستان های زنجان‌ شاهد … بسیاری هستیم، از گرفتن ….. گرفته تا بر هم زدن آرامش آن‌ها. چندی پیش یک شخص غیر بومی(از اهالی تبریز) در پی اعتراض یک بیمار به وضعیت اسفبار بخش عفونی بیمارستان ولیعصر زنجان و بی توجهی به وضعیت بیماران در نهایت گستاخی شخصیت تمام شهروندان و مسولین زنجان را به سخره گرفت و پرونده طرح شکایت از ایشان بی هیچ نتیجه ای با لبخند مسولین زیربط مختومه شد.

در متن این شهروند مطالب زیادی عنوان شده بود که به دلایل مختلف از انتشار آن معذوریت وجود داشت. با تمام این مسائل به نظر می رسد، نیاز داریم در خصوص مسائل مختلف مربوط به ارائه خدمات به شهروندان دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رتبه سرمایه‌گذاری داخلی استان زنجان ۱۱ کشور است
خبر قبلی
خروج از چالش‌ها در گرو توجه به آمایش سرزمین
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست