1. اجتماعی
  2. انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان

کد خبر: 5964

انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان

انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان

به منظور اجرای فرامین مقام معظم رهبری در امر عملیات آبخیزداری در کشور تفاهم نامه فی مابین وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آقای خلیل آقایی و استاندار زنجان، آقای اسدالله درویش امیری برای انجام عملیات آبخیزداری استان زنجان منعقد شد.

به گزارش “همدلی زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، این تفاهم نامه مربوط به انجام عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهرستان های استان زنجان بر اساس مدارک و مشخصات فنی و نقشه های کتابچه مطالعاتی تصویب شده که جزء لاینفک آن تلقی می شود.

دستیابی به اهداف کلان در راستای حفظ، احیا و توسعه و بهره برزداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی استان زنجان با هدف تحقق اسناد بالادستی و ستاد سند چشم انداز در زمینه آبخیزداری و کنترل فرسایش، مدیریت رسوب، آبخوانداری، احیا و توسعه مراتع، جلب مشارکت مردم و ذی نفعان محلی و استفاده از ظرفیت خیرین از اهداف این تفاهم نامه می باشد.

بر این اساس استانداری زنجان متعهد می شود مبلغ ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع اعتباری استانی به منظور تحقق اهداف یاد شده از طریق تصویب در شورای برنامه ریزی استان و مبادله موافقت نامه با اداره کل منابع طبیعی استان زنجان را با تاکید بر تخصص متناسب با سال مالی اختصاص داده و هماهنگی و همکاری در مجموعه دستگاه های دولتی و غیردولتی ذی مدخل در تحقق اهداف را مورد توجه قرار دهد.

همچنین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز متعهد خواهد شد تا اختصاص مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی طرح های آبخییزداری و آبخوان داری به منظور تحقق اهداف متناسب با تخصیص اعتبارات ملی، ایجاد زمینه های لازم برای جلب مشارکت مردم ساکن  در مناطق اجرایی و دستگاه های دولتی و غیردولتی موثر  در دستیابی به اهداف را در دستور کار قرار دهد. البته اجرای تعهدات پیش بینی شده در مفاد تفاهم نامه مستلزم انجام تعهدات طرفین به تناسب تخصیص و وصول اعتبارات مورد تفاهم خواهد بود. لازم به ذکر است از محل اعتبارات فصل آب استانی در سال ۹۵ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال و در سال ۹۶ مبلغ ۲۱ میلیارد و و ۹۵۳ میلیون ریال اختصاص داده شده است.

نظارت بر حسن انجام تعهدات بر اساس مراتب پیش بینی شده در فرآیند بر پروژه های عمرانی از طریق هر یک از طرفین تفاهم نامه می باشد. لازم به ذکر است در خصوص سهم اعتبارات ملی مورد تفاهم فرآیند نظارت در سطوح ملی و استانی مطابق با رویه جاری توسط سازمان جنگل ها صورت پذیرد.

کلیه اقدامات و عملبات اجرایی آبخیزدرای و آبخوانداری بر اساس مطالعات تفصیلی اجرایی در استان خواهد بود و پس از تفاهم نامه یا دفاتر تخصصی مستقر در سازمان جنگل ها حداکثر ۱۵ روز پس از ابلاغ تفاهم نامه محل اجرای عملیات به استانداری اعلام خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحقق ۳۸۰ میلیون دلاری صادرات استان زنجان
خبر قبلی
آتش‌نشانی زنجان بیرون از محدوده شهری هم خدمات ارائه می‌کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست