دیجیکالا بزرگترین بازارگاه و فروشگاه آنلاین در ایران است که روزانه بیش از ۵٬۴ میلیون بازدیدکننده دارد و ۸۵ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کردهاست.
مدل کسبوکار دیجیکالا یک آمیختگی از بازارگاه مجازی و خردهفروشی است. به غیر از فروشگاه آنلاین، زیرمجموعههای دیجیکالا شامل دیجیاستایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجیپی (فینتک)، دیجینِکست (نوآوری)، دیجیکلاب (تشویق مشتریان وفادار)، دیجیپلاس، کمدا، پیندو و دیجیاکسپرس هستند.
حمید و سعید محمدی دربارهٔ چرایی راهاندازی شرکت دیجیکالا اعلام کردند که در سال ۱۳۸۴، هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری میکردند. حمید محمدی و سعید محمدی بنیان گذاران دیجی کالا ، بزرگ ترین استارتاپ تجارت الکترونیکی در ایران و جزو کارآفرینان موفق ایرانی محسوب می شوند.
حمید محمدی و سعید محمدی دوره ابتدایی خود را با هم در همان محله ابوذر در یک مدرسه گذراندند؛ ولی حمید محمدی دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی شهرری طی نمود و سعید محمدی نیز در مدرسه نمونه دولتی ابن سینا در میدان قزوین دوران مدرسه را سپری کرد و در نهایت هر دو در پایان دوره متوسطه دیپلم ریاضی گرفتند. این دو برادر اصالتا زنجانی هستند.
روزهای کودکی حمید محمدی و سعید محمدی همواره با آموزش و یادگیری مهارت های گوناگون سپری شده است. سعید محمدی در رابطه با کار در نانوایی پدر می گوید: ” کمتر از برادرهای بزرگ تر در مغازه مشغول بودیم؛ کمی که بزرگ تر شدیم پشت دخل نانوایی می ایستادیم. در دوره نوجوانی معمولا کارهای ساده انجام می دادیم و بیشتر تابستان ها سرگرم کارهای خودمان بودیم، درخانه پدری زیر زمین داشتیم و معمولا صبح تا شب آن جا بودیم؛ نجاری می کردیم، با خمیر و کاغذ ماکت درست می کردیم.