1. اخبار استان
  2. بخشی از برج و باروی تاریخی شهر زنجان مرمت و احیا شد

کد خبر: 13185

بخشی از برج و باروی تاریخی شهر زنجان مرمت و احیا شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به اقدامات صورت گرفته در خصوص مرمت برج و باروی قدیمی شهر زنجان اشاره کرد و گفت:  بخشی از برج و باروی تاریخی شهر زنجان مرمت و احیا شد.

به گزارش همدلی زنجان؛ امیر ارجمند با اشاره به اینکه بخشی از برج و باروی تاریخی شهر زنجان که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان مورد شناسایی و تملک قرار گرفته بود، مرمت و احیا شد. اظهار کرد: قدمت این برج و باروی باقی مانده از شهر تاریخی زنجان به دوره سلجوقی می رسد که در ادوار مختلف مورد مرمت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در نظر دارد در آینده این مکان تاریخی را در معرض بازدید عموم قرار دهد، افزود:  نتایج حاصل از مطالعات میدانی ، بررسی تصاویر منتشر شده در سفر نامه ، مذاکره و مصاحبه ی متعدد با معمرین زنجانی و رویت بقایای اصلی معماری برج ، نشان می دهد که این برج یکی از ۳۰ برجی است که در گذشته در شهر زنجان وجود داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جنس مصالح تشکیل دهنده ی این عنصر تاریخی، اختلاطی از خشت و چینه است، یادآور شد: ضخامت حصار و برج به طور متوسط  ۳متر و ارتفاع آن حدوداً  ۹متر و در کنار دروازه ها به قطر  ۱۰متر رسیده است . ضخامت برج از پائین به بالا کاسته شده و پهنای آن در منتهی الیه به  ۴۰سانتیمتر کاهش یافته است .

وی تاکید کرد: این حصار در قسمت لبه ی بالا ، دارای عناصر کنگره ایی شکل و فاصله ی کنگره ها  ۱متر و عرض آن ها نزدیک به  ۸۰سانتیمتر است

گفتنی است این اثر تاریخی به شماره ۲۳۸۷۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اوقات شرعی زنجان/ پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸
خبر قبلی
بهبود فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست