1. اخبار استان
  2. بررسی رژیم گیاهخواری مطلق یا به اصطلاح Veganism

کد خبر: 7265

بررسی رژیم گیاهخواری مطلق یا به اصطلاح Veganism

وگَنیزم (Veganism) نه تنها یک برنامه غذایی خاص بلکه یک سبک زندگی به شمار می رود. پیروان این مکتب غذایی تا سرحد امکان در پی حذف تمامی اشکال استفاده از حیوانات چه به شکل غذا و چه به شکل پوشاک یا هر کاربرد دیگری هستند.
در رابطه با مصرف غذا، این افراد تمام انواع گوشت، لبنیات، ماهی، ماکیان و تخم مرغ را از رژیم غذایی خود حذف کرده و پروتئین مورد نیاز خود را از منابعی چون دانه ها، توفو و محصولات سویا، حبوبات و غلات کامل تامین می کنند. این افراد حتی از مصرف غذاهایی با منشا عسل، آب پنیر، مایه پنیر، ژلاتین و حتی ریشه گیاهان که از بین رفتن آن موجب مرگ گیاه می شود، خودداری می کنند.

فوائد:
فشار خون کمتر، بیماری های قلبی عروقی کم تر، سطح کلسترول خون پایین تر، خطر کم تر سرطان کولون و پروستات، کاهش وزن و شاخص توده بدنی پایین تر نسبت به افراد همه چیز خوار.

✴️ مضرات:
خطر کمبود مواد مغذی به خصوص پروتئین، مواد معدنی(آهن،کلسیم،روی)، ویتامین ها(ویتامین D، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و ویتامینA)، یُد و اسیدهای چرب امگا ۳
علاوه بر نگرانی های تغذیه ای شواهدی وجود دارد که رژیم ویگن موجب افزایش خطر سرطان سینه در زنان به خصوص در آنهایی که محصولات سویا زیاد مصرف می کنند می شود. دانه های سویا حاوی فیتواستروژن ها هستند که ممکن است با سرطان سینه در ارتباط باشد. همچنین این استروژن ها می توانند مسئول نسبت تولد بیشتر نوزادان دختر به پسر در مادران ویگن باشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طراحی هوشمندانه بودجه
خبر قبلی
تعرض خودروها به پیاده رو…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست