1. اخبار شهرستان
  2. صحن علنی شورا از ژنو تا نامگذاری معابر شهری در زنجان…!

کد خبر: 9875

صحن علنی شورا از ژنو تا نامگذاری معابر شهری در زنجان…!

حمیدی گفت که در هر جایی حتی بلاد کفر اگر چیز مفیدی برای یادگیری باشد بهتر است استفاده کنیم و یاد بگیریم اما عباس راشاد زیر بار نرفت و سفر سوئیس را سفر غیرضروری توصیف کرد و گفت سه دوره در شوراس حتی یکبار سوئیس نرفته است.

صحن علنی شورای اسلامی شهر زنجان در هفتم خردادماه سال ۹۸ یکی از جلساتی بود که طعم تنش داشت و بعضا بجای حاکم بودن تعقل در آن فضای سیاسی و جناحی و بعضا تضاد گرایش شرق و غرب را یدک می کشید! آغاز کننده این فضا نیز در شورا عباس راشاد بود که از همان ابتدا و قبل از آغاز جلسه رسمی و علنی بحث هایی با حمیدرضا حمیدی و اسماعیل دویران(هم طیفان نزدیک سیاسی خود) داشت.

به گزارش همدلی زنجان؛ این روزها پارلمان شهری زنجان بیشتر بجای تلاش برای تحقق اهداف مهم توسعه ای در شهر زنجان درگیر برخی نامگذاری ها و سفرهای خارجی است. اینکه واقعا نامگذاری یک پل و معبر و خیابان اصلی و فرعی به چه اندازه ای در توسعه شهر تاثیرگذار است خیلی نیاز به تحلیل و بررسی ندارد. البته سهم نام ها در هویت شهری و پیشینه تاریخی و فرهنگی یک شهر اهمیت زیادی دارد.

جلسه رسمی و علنی شورا در هفتم تیرماه دو محور مهم داشت. نخست گزارش مسیح اله معصومی، شهردار زنجان و حمیدرضا حمیدی، رئیس کمیسیون معماری-شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان از سفر به سوئیس و دوم مباحث مربوط به مصوبات کمیته یا شورای نامگذاری که با مواضع عجیبی همراه بود.

امامعلی دادخواه، عضو اصلاح طلب شورا یار نزدیک خود یعنی احمد نصیری را در این جلسه همراه خود نداشت، اما عباس راشاد که از همان ابتدای جلسه برافروخته بود تا این اندازه که هم طیفان نزدیک خود را نیز مورد هجمه قرار می داد! در کنار کاظم افشارچی یار دیرین خود در شورا به خوبی به سفر سوئیس تاخت و همراه نزدیکش(کاظم افشارچی) نیز در حوزه نامگذاری مواضع مشترک را پیش برد.

 

سوئیس جای دزدها است!

حمیدرضا حمیدی، رئیس کمیسیون معماری-شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ناطق نخست قبل از دستور صحن علنی شورا بود که مورد انتقاد شدید عباس راشا قرار گرفت! حمیدی از تجربیات شهرسازی سوئیس گفت و تجاربی که می تواند برای زنجان مفید باشد، راشاد به وی تاخت و گفت سوئیس جای دزدها است! و در پیشینه تاریخی آن قرابتی با هویت زنجانی ها و ایرانی ها نمی توان یافت.

حمیدی گفت که در هر جایی حتی بلاد کفر اگر چیز مفیدی برای یادگیری باشد بهتر است استفاده کنیم و یاد بگیریم اما عباس راشاد زیر بار نرفت و سفر سوئیس را سفر غیرضروری توصیف کرد و گفت سه دوره در شوراس حتی یکبار سوئیس نرفته است.

در این بین امامعلی دادخواه خطاب به راشاد گفت که شما در پروژه سبزه میدان از همین کشورهای خارجی(بلاد کفر) عکس هایی ارائه می کردین تا در ساخت آن سبزه میدان بکارگیری شود، حال چرا در این مورد مشکل دارید! این موضوع موجب مشاجره شدید بین دادخواه و راشاد شد و سخنان تندی بین این دو رد و بدل شد!

 

پل “امام حسین مجتبی(ع)”

شهردار زنجان بعد از این عضو شورا گزارشی از سفر خود به سوئیس داد و کلیپ هایی نیز از جلسات برگزار شده پخش شد. وی خروجی سفر و مصوبات آن را ارائه کرد و اعضای شورا اعتراض خاصی به آن نداشتند. اما وقتی شورا وارد دستور کار خود شد، موضوع نامگذاری پل گلشهر که ابتدا با نام “آنا” مطرح شده بود اما بعد یک کش و قوس فراوان و حواشی دامنه دار بلعخره با ورود امام جمعه زنجان که پیشنهاد نام “امام حسین مجتبی(ع)” را داده بود نخستین موضوع در این بخش بود.

در راستای ارائه طریق امام جمعه زنجان شهردار زنجان لایحه نامگذاری این پل با نام “امام حسین مجتبی(ع)” را مطرح کرد و تصویب شد. اما بعد از آن موضوعاتی در خصوص نامگذاری مطرح شد که جرقه شعله آتش در صحن علنی بار دیگر برافروخته شد. شعله اصلی آن نیز اعتراض مجدد کاظم افشارچی به نامگذاری خیابانی به نام آیت اله هاشمی رفسنجانی بود.

این اعتراض ها قبلا نیز سابقه داشت و امروز دامنه جدیدی گرفت. طیف اصولگرایان شورا معتقدند مصوبه ای در خصوص نامگذاری در این راستا مکتوب نشده است. شهردار پاسخ داد در لایحه آمده که یکی از معابر به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی نامگذاری شود که صورت گرفته است. اما کاظم افشارمی تاکید کرد این معبر مصوبه ای برای نامگذاری ندارد! شهردار مجدد پاسخ داد اگر اینگونه باشد بسیاری از معابر در زنجان مصوبه ای برای ناگذاری نداشته اند اما تابلو و نام دارند!

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اکو موجب افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زنجان می شود
خبر قبلی
ضرورت توجه به حوزه خدمات برای افزایش فرصت های شغلی در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست