مرکز تولید و تحقیق نهاده‌های فضای سبز زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

مرکز تولید و تحقیق نهاده‌های فضای سبز زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

 

 

 

 

 

سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از افتتاح و بهره برداری از مرکز تولید و تحقیق نهادهای فضای سبز در آبان ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سجاد خانمرادی پیشرفت فیزیکی پروژه مرکز تولید و تحقیق نهاده‌های فضای‌سبز را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت : این پروژه در بهشت زهرا(س) قرار دارد و در صورت بهره برداری نه تنها شهرداری زنجان در زمینه خرید و نهاد های فضای سبز خودکفا خواهد بود بلکه نیاز شهرهای اطراف را نیز تامین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این طرح در پاییز ۹۶ توسط کارشناسان سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری ارائه و به تایید شهردار رسید و در ۱۳ دی ماه ۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز شد، اضافه کرد : این پروژه شامل بخش تکثیر و نگهداری، خزانه گلهای فصلی ،نهالستان ،فرآورده های کود دامی، بخش تحقیق و سازگاری و فروشگاه بین المللی گل و گیاه است.
خانمرادی هدف از راه اندازی مرکز تولید و تحقیق نهادهای فضای سبز را تهیه نشا و بذر گلهای فصلی مختلف، تهیه نهال با کیفیت درختان بر اساس الگوی کشت ، تهیه گیاهان بوته ای و پوششی جایگزین چمن ، کاهش هزینه های دائمی تهیه و تولید و نگهداری فضای سبز ،کاهش هزینه های خرید و ترابری از استان های دیگر ، جلوگیری از پراکندگی و چند سلیقه‌ای و تهیه کود آلی کمپوست و ورمی کمپوست عنوان کرد .
سرپرست سازمان سیما ، منظر فضای سبز شهری شهرداری زنجان در پاسخ به سوالی درباره اهمیت و ضرورت احداث پروژه مرکز تولید و تحقیق نهاده های فضای سبز هم چنین گفت : بهبود وضعیت فضای سبز شهر زنجان از نظر جوانب مختلف نیازمند تأمین نهاده‌های بخش فضای سبز از قبیل نهال نشا ، بذر و کود در انواع متنوع و با استاندارد مناسب و در تمام طول سال می باشد. در حال حاضر مناطق سه گانه بخش محدودی از نیازهای خود را از طریق شاسی و خزانه های کوچکی که در اختیار دارند تأمین می‌کنند و سایر نیازها را با هزینه های بالاتری از استان های مجاور تامین تامین می‌کند.
خانمرادی ادامه داد: از طرفی نهادهای تولیدی نیز به دلیل عدم استفاده از کارشناسان مجرب از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و محدودیت در تولید سبب کاهش تنوع شده که این امر منجر به یکنواختی و آفت زیبایی فضای سبز و نیز محدود شدن طراحان در شیوه های گوناگون شده است.
وی بخش تکثیر و نگهداری را شامل گلخانه ها و شاسی ذکر کرد و اظهار داشت: گلخانه ها به مساحت هزار متر مربع شامل دو سازه جدا با شرایط دمایی و رطوبتی مختلف برای نگهداری و تولید گیاهان گرمسیری و سردسیری می‌باشد و شاسی ها هم به مساحت هزار مترمربع شامل سه شاسی دائمی و یک شاسی سرد است.
خانمرادی مساحت خزانه گلهای فصلی و دائمی را ۱۴ هزار متر مربع و ظرفیت تولید سالانه نهالستان را ۳۰ هزار اصله نهال درخت و درختچه های مختلف ذکر کرد و افزود: فروشگاه بین المللی گل و گیاه نیز در زمینی به مساحت ۲ هکتار شامل غرفه هایی برای عرضه محصولات مختلف در مقیاس های متفاوت خواهد بود و تلاش می‌کنیم این فروشگاه پذیرای نمایشگاه‌های سالانه ملی شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پل گلشهر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
خبر قبلی
تا بین المللی نشویم؛ نمی توانیم سیستم در ایران ایجاد کنیم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست