1. اخبار ویژه
  2. مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان به مردم اطلاع رسانی شود!

کد خبر: 5113

مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان به مردم اطلاع رسانی شود!

مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان به مردم اطلاع‌رسانی شود!

غفلت از قانون انتشار آزاد اطلاعات تا چه زمانی؟

 

 

 

 

✍احمد اسدی

یکی از چالش های ثابت در فعالیت شوراهای اسلامی شهر اطلاع رسانی شفاف اقدامات و مصوبات بوده که هرچند در قانون شوراها بر آن تاکید شده و یک الزام قانونی محسوب می شود و بارها رسانه ها در خصوص ضرورت آن مطالبی را بازنشر کرده اند؛ اما شاهدیم همچنان این رویه عدم اطلاع رسانی در شورهای اسلامی شهرهای استان و به خصوص در مرکز استان ادامه دارد.

 

در نخستین نشست خبری شورای اسلامی شهر زنجان، نگارنده به هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص ضرورت انتشار مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان در غالب های مختلف(انتشار در سایت شورا به عنوان ساده ترین و بدون هزینه ترین شیوه) تاکید کردم؛ که احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن پذیرش این نقد بجا قول مساعد و حتمی داد این رویکرد در آینده تثبیت و انجام شود.

با گذشت چند ماه از زمان برگزاری آن جلسه بخش مصوبات در سایت شورای اسلامی شهر زنجان، در خصوص آخرین مصوبات شورا تاریخ اواخر سال ۹۴ را به نمایش گذاشته و خبری از به روز بودن درج مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان در آن نیست!

شورای شهر زنجان به عنوان پارلمان شهری محسوب می شود، این پارلمان در دو حوزه باید نقش لازم را ایفا کند. نخست عصاره فکری ۹ عضو شورا در کمیسیون های تخصصی و در نهایت صحن علنی شورا که منجر به تصویب مصوباتی برای توسعه شهر زنجان می شود و دوم اینکه نظارت بر اجرای صحیح و درست این مصوبات در شهرداری زنجان که به نظر می رسد بعضا هر دو وظیفه این نهاد مردمی فراموش می شود.

همانطور که نگارنده در نخستین نشست خبری شورای اسلامی شهر زنجان طی سال گذشته بر آن تاکید کرد، عملکرد اعضای شورا و خروجی کمیسیون ها بیانگر عملکرد واقعی آن ها خواهد بود. پس اگر عضوی از شورا مدعی است از رای شهروندان زنجانی در این نهاد مهم دفاع کرده، باید اقدامات خود را در خروجی فکری کمیسیون ها و مجموعه شورا به مردم اطلاع رسانی کند! تا کنون که مجموعه شورای اسلامی شهر زنجان علی رغم قول رئیس شورا نسبت به شفاف سازی در خصوص مصوبات به مردم کوتاهی کرده است.

به نظر می رسد باید مشخص شود اعضای شورای اسلامی شهر زنجان طی زمانی که در پارلمان شهری زنجان حضور دارند، چه خروجی فکری داشته اند و این خروجی فکری به چه مصوباتی منجر و این مصوبات در اجرا توسط شهرداری با چه ساز و کاری نظارت شده است.

اینکه تاکنون مصوبات شورا اطلاع رسانی نشده است، خود بیانگر ضعف هایی در این حوزه بوده است، چرا که همانطور که اعضای شورا بازدیدها، جلسات وحضور در مراسم ها و … در نقاط مختلف شهر را به صورت لحظه ای منتشر می کنند؛ پس می توانستند به روز مصوبات و تصمیم های خود را نیز رسانه ای کنند.

در خصوص موضوع انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در خصوص بدنه شهرداری زنجان نیز مطالب زیادی قابل ارائه است که در نوشتارهای بعدی به آن خواهم پرداخت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برای هر زنجانی بیش از یک کتاب در کتابخانه های استان موجود است
خبر قبلی
فیش های سرگردان!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست