1. اخبار استان
  2. گرفتار یک نظام اداری و بروکراسی سنگینی هستیم

کد خبر: 5724

گرفتار یک نظام اداری و بروکراسی سنگینی هستیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعدادی از ۸۶ مورد پیشنهادی به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی، لابی نمایندگان است، گفت: متاسفانه این امر از اِشکالات قانون‌گذاری کشور است.

فریدون احمدی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با اشاره به این که مناطق ویژه، ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: به واسطه معافیت‌ها و سهولت ضوابط و مقررات، مناطق ویژه و آزاد از جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی برخوردارند.

وی با بیان این که شکل‌گیری مناطق آزاد و ویژه، هم تجارب موفق و هم غیرموفقی در پی داشته است، افزود: غیرموفقش این است که تعداد زیادی منطقه آزاد و ویژه مصوب در کشور، وجود دارد اما تعداد محدودی از آن‌ها راه‌اندازی و به ثمر نشسته‌اند.

احمدی در خصوص مزیت و موفق بودن مناطق آزاد و ویژه، اظهار کرد: برخی مناطق آزاد و ویژه، با موفقیت به راه افتاده و کسب و کار در آن‌ها به‌گونه‌ای شکل گرفته که رونق اقتصادی را به همراه داشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با فرض تحقق تمامی مناطق پیشنهادی، آیا کل کشور به منطقه ویژه تبدیل نمی‌شود، گفت: اگر می‌توانستیم کل کشور را به تعریف صحیح به منطقه ویژه و آزاد تبدیل می‌کردیم که خیلی خوب بود ولی متاسفانه گرفتار یک نظام اداری و بروکراسی سنگینی هستیم که کسب و کار در کشور را فلج کرده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم همین مناطقی که تصویب شده، تا حدودی در رونق کسب و کار و رشد اقتصادی، موثر باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عدم ثبت موجودی کالا، ملاک تشخیص احتکار
خبر قبلی
دریافت مستمری بیش از ۳ هزار خانوار بهزیستی زنجان در حساب یارانه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست