1. اجتماعی
  2. آخرین تحرکات در انتخابات شورای شهر زنجان

کد خبر: 21812

زیر پوست شهر؛

آخرین تحرکات در انتخابات شورای شهر زنجان

با نزدیک شدن به روزهای پایانی خرداد، تب و تاب انتخابات در شوراهای شهر بالا می رود و شهر زنجان به عنوان مرکز استان، در غیاب افراد باتجربه بسیاری فرصت را برای حضور افراد گمنام فراهم تر کرده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شورای پنجم شهر زنجان برخلاف تصورات ابتدایی روزهای نخست آن با حواشی زیادی همراه شد و چهارعضو شورا بازداشت شدند. شهردار منتخب بازداشت شد و هنوز اتهامات وارد شده در پرونده این افراد روشن نشده و آخرین وضعیت آن نیز شفاف نیست. عباس راشاد و کاظم افشارچی دو نماینده اصولگرای شورا از حضور در انتخابات ششمین دوره منع شدند.

احمد نصیری عضو اصلاح طلب شورا نیز تا به امروز صلاحیتش احراز نشده اما امامعلی دادخواه عضو اصلاح طلب دیگر شورا در کارزار انتخابات است، اما گفته اگر صلاحیت احمد نصیری تایید نمی شود انصراف خواهد داد.

شنیده‌ها حاکی است که دلیل منع شدن کاظم افشارچی نزدیک بودن افکار وی به طیف سیاسی محمود احمدی نژاد است و دلیل عدم حضور عباس راشاد نیز تخریب المان میدان ۱۵ خرداد عنوان می شود. دلیل عدم احراز احمدنصیری نیز عدم التزام به قانون اساسی ذکر شده و دلیل سیاسی دارد.

از اعضای فعلی شورا منصور مرادلو عضو دیگر اصولگرای شورا که از اعضای علی البدل بود و وارد شورا شد، با حمایت عباس راشاد و کاظم افشارچی تیمی را تشکیل و برای حضور در انتخابات آماده کرده است. شعار این تیم همان شعاری است که مصطفی طاهری، نماینده فعلی مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی ارائه داده بود.

برخی منابع گزارش می‌دهند که اصولگرایان زنجان دو تیم را برای انتخابات شورای شهر زنجان ارائه داده که منتصب به شورای ائتلاب و وحدت اصولگرایان است. در این لیست افراد نزدیک مصطفی طاهری دیده می شوند. حتی حضور یکی از کارمندان شهرداری که بعد از حضور منصور مرادلو در شورا در شورا مستقر شد نیز در لیست حضور دارد. فردی که گفته می شود به شورا نیامده در سایه هم طیف سیاسی خود در مسائل شهرداری نیز بسیار ورود کرده است. در لیست اصولگرایان شاهد حضور بانوان نیز هستیم.

در شرایط فعلی در طیف اصلاح طلبان تحرک رسمی برای انتخابات شورای شهر زنجان دیده نمی شود. برخی از اعضای فعلی نیز طی روزهای گذشته بسیار حاشیه برانگیز شده اند و با نزدیک شدن به ستاد یک کاندید ریاست جمهوری تلاش کرده اند از ظرفیت اسمی این کاندید برای خود استفاده کنند. نکته جالب در این خصوص این بوده که هیچ مدیریتی در خصوص مسائل مشابه توسط ستاد این کاندید ریاست جمهوری مشاهده نشده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟ + پادکست ۶
خبر قبلی
 آرای خاکستری در انتخابات ۱۴۰۰
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بخور بخوری دیگر در راه است

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست