1. اخبار استان
  2. آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در زنجان

کد خبر: 11881

آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در زنجان

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در سطح مراتع استان به منظور اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ سعید حسنلو با اشاره به این که  عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان های ابهر، ایجرود و خرمدره آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان عملیات بیولوژیک در شهرستان های ماهنشان، طارم و خدابنده نیز در روزهای آینده اجرایی می شود.

وی با بیان این که  در سال جاری ۳۲۰ هکتار از مراتع ابهر کپه کاری، و ۱۰۰ هکتار بذرپاشی می شود افزود:  ۳۰ هکتار از مراتع ایجرود بذرپاشی و ۷۵ هکتار از اراضی خرمدره نیز کپه کاری انجام خواهد شد.

به گفته رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عملیات کپه کاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی ماهنشان، ۱۳۴ هکتار طارم و ۸۰ هکتار از مراتع خدابنده انجام خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح در سطح مراتع استان را افزایش تولید علوفه و حفاظت خاک اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱ هزار و ۲۸ هکتار کپه کاری و ۲۰۰ هکتار نیز بذر پاشی در کل اراضی شناسایی شده استان صورت گرفت.

حسنلو در ادامه خاطر نشان کرد: طی سال جاری نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۲ هزارتن کشمش تیزآبی در ابهر تولید شد
خبر قبلی
ووشو کار زنجانی طلای مسابقات البرز را کسب کرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست