1. اخبار استان
  2. آغاز برداشت حدود ۵ هزار تن پیاز از مزارع شهرستان طارم

کد خبر: 10939

آغاز برداشت حدود ۵ هزار تن پیاز از مزارع شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت پیاز در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: سال زراعی ۹۸- ۹۷ حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت پیاز اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ تن محصول از این سطح برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مجتبی اسکندری با بیان این مطلب، اظهار کرد: امسال حدود ۲۰۰ نفر از کشاورزان طارمی به کشت و کار پیاز مشغول بوده‌اند و طبق برآوردهای انجام گرفته بیش از ۱۲۹ میلیارد ریال از محل برداشت پیاز عاید این تعداد بهره‌بردار می‌شود.

وی بیان داشت: برداشت پیاز در شهرستان طارم استان زنجان همه ساله از اوایل مرداد ماه شروع شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه می‌یابد ولی امسال به دلیل خنکی آب و هوا برداشت پیاز از اواخر مرداد ماه در این شهرستان شروع شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: رقم مورد کشت پیاز در شهرستان طارم رقم محلی طارم بوده که علاوه بر عملکرد بالا از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردار است و به همین جهت محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای مزرعه‌ای و ارایه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار را از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این مدیریت در خصوص کشت و تولید محصول پیاز برشمرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
در انتخابات به کسی رای دهیم که بدهکار این و آن نباشد
خبر قبلی
۵ طرح شیلاتی در استان زنجان به بهره‌برداری رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست