آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ در زنجان

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و اهمیت حفظ سلامت مسافرین و گردشگران در مراکز تهیه و توزیع موادغذائی و اماکن عمومی، برنامه بسیج سلامت نوروزی به منظور تشدید بازرسی‌ها و برخورد با متخلفین از ۲۰ اسفندماه لغایت ۲۰ فروردین‌ماه انجام می‌شود.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و اهمیت حفظ سلامت مسافرین و گردشگران در مراکز تهیه و توزیع موادغذائی و اماکن عمومی معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت استان همه‌ساله برنامه بسیج سلامت نوروزی را به منظور تشدید بازرسی‌ها و برخورد با متخلفین از مقررات بهداشتی، همزمان با سراسر کشور از ۲۰ اسفندماه لغایت ۲۰ فروردین‌ماه باحضور بازرسین بهداشت محیط از ۸ صبح تا ۸ شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس در دستور کار خود دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رییس مرکزبهداشت استان نیز در این راستا در جلسه هماهنگی برنامه بسیج سلامت نوروزی که باحضور نمایندگان دستگاه‌های عضو برنامه قبل از ظهر شنبه هجدهم اسفندماه ۹۷ در سالن اجتماعات مرکزبهداشت استان برگزارشد، باتاکید بر اهمیت برنامه بسبج سلامت نوروزی، شناسایی مناطق حساس و حساسیت رسیدگی به این مناطق را حایز اهمیت دانست.
 محمدرضا صایینی اظهار داشت: بازرسین در ایام تعطیلات نوروزی باید به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند و با موارد بحرانی به طور جدی برخورد کنند.
وی رسیدگی و کنترل آب شرب به ویژه در مناطق روستایی، نظارت دقیق بر اماکن بین راهی و توجه به ورودی شهر را از موارد مهم ذکر کرد.
رییس مرکزبهداشت استان با بیان اینکه شماره ۱۸۹۰ آماده پاسخگویی به تخلفات اعلام شده از سوی مردم است افزود: معاون بهداشت دانشگاه به صورت مستقیم پاسخگوی این شماره است.
مسئول بهداشت محیط مرکزبهداشت استان نیز با اشاره به آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی سال ۱۳۹۸ اظهارداشت: امسال نیز این برنامه از ۲۰ اسفندماه ۹۷ تا ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ با همکاری سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی برگزار می‌شود.
 جمال ناصحی‌فرد اهم فعالیت‌های بسیج سلامت نوروزی را شامل: تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی، تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ستاد معاونت بهداشت دانشگاه و مراکز شهرستان‌های تابعه جهت اجرای برنامه از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب در تمامی ایام خصوصاً روزهای تعطیل به تعداد ۱۰ اکیپ دو نفره، تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک با ستادهای نوروزی (خدمات سفر)، انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر فروشگاه‌های توزیع و فروش موادغذایی در نمایشگاه‌های عرضه کالا و نظارت و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی با اولویت مراکز حساس برشمرد.
وی تلفن تماس مردمی ستاد فوریت سلامت محیط و کار را شماره ۱۹۰ اعلام کرد و افزود: افراد می‌توانند تخلفات مشاهده شده را به این شماره اعلام کنند.
مسئول بهداشت محیط مرکزبهداشت استان همچنین از برگزاری مانور بسیج سلامت نوروزی و اجرای مانور مشترک با حضور سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی خبر داد و افزود: این مانور صبح دوشنبه ۹۷/۱۲/۲۰ – ساعت ۹:۳۰ صبح در محل: بالاتر از میدان هنرستان- نرسیده به اداره محیط زیست شهرستان و اداره کل شهرک‌های صنعتی استان زنجان – روبروی اداره کل تامین اجتماعی- آزمایشگاه رفرانس آب و موادغذایی واقع در مرکز تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمالغرب کشور برگزار خواهدشد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پلّه نود و هشتم !
خبر قبلی
نتیجه انتخابات هیات رئیسه اتاق تعاون استان زنجان اعلام شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست