1. اخبار استان
  2. آغاز بکار چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان

کد خبر: 10762

آغاز بکار چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان

علی رغم اعلام تغییر در زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی، این جشنواره روز گذشته در زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش همدلی‌زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در این خصوص گفت:  به صلاحدید مدیریت عالی استان ، در راستای استفاده از زیرساخت های جشنواره ملی روستا ، صرفه جویی در هزینه ها و نیز تاکید بر حفظ زمان برگزاری این جشنواره ملی چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی روز گذشته در زنجان آغاز شد.

رحمتی در خصوص خبر تغییر زمان برگزاری جشنواره از مرداد به آبان، عنوان کرد: همه مقدمات جشنواره مهیا بود، ثبت نام اولیه شرکت کنندگان بخش آشپزی انجام شده و برای تجهیز بازارچه صنایع دستی نیز دعوتنامه به صنعتگران ارسال شده بود اما همزمانی دو رویداد با هم که هر کدام در جای خود می توانستند به توزیع سفر و جذب گردشگر کمک کنند باعث شد تا ما خواهان تغییر زمان برگزاری از مرداد به آبان باشیم چرا که جشنواره ملی روستا در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان از ۱۳ مرداد برپا بود.

او ادامه داد: اما رای مدیریت عالی استان مبنی بر برگزاری این جشنواره در راستای استفاده از زیرساخت های جشنواره ملی روستا ، صرفه جویی در هزینه ها و نیز تاکید بر حفظ زمان برگزاری این جشنواره ملی باعث شد بخاطر آماده بودن زیرساخت ها در کمترین زمان توانستیم چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی را برگزار کنیم .

رییس چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در خصوص استان های شرکت کننده در این دوره گفت: ۱۳ استان در بخش آشپزی و ۱۷ استان در بخش صنایع دستی در این جشنواره حضور دارند.

او افزود: در بخش آشپزی هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل ، تهران، قزوین و زنجان به پخت آش های محلی خود می پردازند.

رحمتی در مورد تعداد غرفه های آش و صنایع دستی اظهار کرد: ۴۸ غرفه آش در کنار ۸۰ غرفه صنایع دستی در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص سیاه چادرهای عشایری عنوان کرد:پنج سیاه چادر عشایری از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، زنجان و قزوین نیز در این دوره از جشنواره به ارائه محصولات و غذاهای محلی خود می پردازند.

گفتنی است این جشنواره از ۲۲ تا ۲۷ مردادماه جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپاست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اجرای حکم اعدام متهم به قتل در خدابنده
خبر قبلی
۲ کشته در هر ساعت به وقت ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست