آغاز عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان در بافت مرکزی زنجان

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد کلنگ زنی از چند طرح مهم عمرانی در شهر زنجان بودیم.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ آغاز عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان در بافت مرکزی زنجان و همچنین بازگشایی محور شرقی-غربی داخل پادگان برای ادامه دسترسی خیابان اول شهرک کارمندان به سمت غرب شهر زنجان دو پروژه مهمی بود که امروز با جضور استاندار زنجان و مسئولان مدیریت شهری آغاز شد.

پروژه سبزه‌میدان زنجان به از یک کش و قوس زیاد در دوره شورای پنجم شهر زنجان و شهرداری مسیح اله معصومی وارد فاز جدیدی از طرح و اجرا می شود. پروژه ای که در زمان شورای چهارم و معاونت عمرانی آن زنجان(جواد رحمتی) طرح و مسیر دیگری داشت و پیچیدگی های زیادی نیز در اجرا داشت. این طرح به تبع هزینه های پیش بینی شده بالایی نیز داشت که اعتبارات عمرانی شهرداری زنجان پاسخگوی آن نبود.

در ان مقطع این طرح موافقان و مخالفان زیادی داشت، اما جواد رحمتی با رویکرد حاکمیتی حتی گودبرداری فاز نخست آن را نیز با حلقه یاران نزدیک خود در شورای چهارم شهر زنجان محقق کرد، اما این پروژه مهم میراث نیمه کاره برای شهردار فعلی و اعضای شورای پنجم شهر زنجان شد.

حال امروز این پروژه با یک طرح ساده سازی شده و با تاکید بر کانسپت ها و ویژگی های معماری باغ های ایرانی آغاز به کا کرد تا شهروندان زنجانی برای دومین بار در عمر دولت یازدهم و دوازدهم شاهد آغاز به کار آن باشند و امیدوار که این آغاز، یک آغازی واقعی و عملیاتی باشد.
مسیح الله معصومی، شهردار زنجان در این آیین آغاز به کار این پروژه مهم شهری زنجان، با بیان اینکه در آغاز بکار خود به عنوان شهردار زنجان، خواستار تعیین و تکلیف سه طرح مهم پل سیدالشهدا، زینبیه و سبزه میدان بوده است، اظهار کرد: هم اکنون پل سیدالشهداء تمام شده طبق برنامه ریزی ها پرونده طرح زینبیه غربی و شرقی شهر زنجان نیز تا پایان امسال بسته می شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح سبزه میدان، بدون مراسم کلنگ زنی و در عمل آغاز شده است، افزود: شهرداری بر این موضوع  تکیه دارد که این پروژه با مدیریت صحیحی می تواند به اتمام و بهره برداری برسد.

معصومی به طرح قبلی پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: طرح قبلی این پروژه در سه فاز تعریف شده بود اما تملکی انجام نگرفته و از طرفی کمیسیون ماده پنج مصوبه مورد نظر را نداشت. همچنین از سوی شورای عالی شهر سازی نیز ایرداتی به این طرح وارد بود و مورد تایید قرار نگرفته بود.
شهردار زنجان با بیان اینکه در طی یکسال گذشته جلسات متعدد برای اصلاح ایرادات و قرارگرفتن طرح این پروژه در مسیر درست برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای اجرای مناسب و کارشناسی این طرح نظرات اساتید دانشگاهی، بازاریان، مدیران مرتبط استانی نیز لحاظ شده است.
وی یادآور شد: نقشه های اجرای این پروژه را شهرداری دریافت کرده و این طرح در ۲قسمت بصورت مداخله مستقیم توسط شهرداری و ازطریق منابع موجود اجرا می شود و از طرفی با همکاری اداره کل راه و شهر سازی و استانداری و از محل منابع بازآفرینی شهری ۲۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

 

بازگشایی محور شرقی-غربی داخل پادگان شهر زنجان
معصومی به بازگشایی محور شرقی-غربی داخل پادگان شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه خیابان اول شهرک کارمندان به خیابان عاصم زنجانی متصل می شود و با تحقق ین امر خدمات رسانی به نحو مطلوبی انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه مجری این پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان است، افزود: امیدواریم طبق قرار منعقد شده این پروژه در طی هفت ماه و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
شهردار زنجان به پروژه فیبر نوری شهر زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: پروژه فیبر نوری شهر زنجان نیز با مشارکت شهرداری و طی قرار داد منعقد شده با ایرانسل به طول ۵۲ کیلومتر اجرا می شود.

 

کاهش با ترافیکی بلوار ۲۲ بهمن با بازگشایی محور پادگان زنجان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این آیین گفت: هم اکنون همدلی، هم افزایی و همسویی دستگاه‌های اجرایی استان در پیشبرد برنامه های عمران در توسعه شهری وجود دارد.
سجاد خدایی با بیان اینکه بازگشایی محور پادگان خیابان غربی- شرقی پادگان، زنجان ۲۵ تا ۳۰ درصد بار ترافیکی بزرگراه ۲۲بهمن را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: طرح سبزه میدان یکی از دغدغه های حدود چهل ساله شهروندان زنجانی است که با همکاری سایر دستگاه های مربوطه و جلسات کارشناسی شده عملیات اجرایی ان آغاز شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نمایشگاه «شکوه چهل سالگی» در زنجان آغاز به کار کرد
خبر قبلی
از قهرمانی «قطر» چماق نسازیم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست