1. اخبار استان
  2. آغاز مرمت در موزه باستان شناسی ذوالفقاری زنجان

کد خبر: 21159

آغاز مرمت در موزه باستان شناسی ذوالفقاری زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان، مرمت بخش هایی از این بنای تاریخی آغاز شد.

به گزارش همدلی زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از بررسی ها ، جلسات هماهنگی و برنامه رزیزی های لازم مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان مرمت موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز شد. این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می­ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذیصلاح طی فرآیند و ضوابط قانونی ، از اواخر سال گذشته شروع شده و هم اکنون در جریان می باشد.

او افزود: «استحکام بخشی ورقه ای شیروانی، اصلاح آبراه های شیروانی، مرمت لمبه کوبی سقف ها در طبقات، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی و تعویض برخی از آنها و همچنین اصلاح شیروانی اقدامات مهم مرمتی در این بنای تاریخی است.»

ارجمندخاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه مرمت تزئینات زمان بر است پیش بینی می شود که مرمت و بازسازی این بنا طی سه ماه انجام شود.»

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دو طبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است که در حال حاضر بقایای ۶ مرد نمکی در موزه ذوالفقاری زنجان نگهداری می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جمع کردن مکعب روبیک
خبر قبلی
کدام صنایع دلارسازتر هستند ؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست