1. اخبار استان
  2. آقای چند خودکاره و خودکار قرمز برای زنجان…!

کد خبر: 7371

آقای چند خودکاره و خودکار قرمز برای زنجان…!

این روزها که بازار پرتلاطم و امید به آینده در جامعه شهری زنجان و کشور رو به افول می رود و مسئولان از مقوم های اجتماعی سخن می گویند، شنیدن برخی اخبار تبعیض آمیز امید مردم را دولت تدبیر و امید ناامیدتر می‌کند!

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ تشریح وضعیت اقتصاد کشور در شرایط فعلی نیازمند هیچ توضیحی نیست، تمام گروه های اجتماعی و عموم مردم لذت! زندگی و رفاه! اجتماعی را به خوبی لمس می‌کنند. اما وقتی در همین حین که مسئولان همواره می گویند اعتبار نیست! اعتبارات بودجه عمرانی ۵۰ درصد هم تخصیض نیافته و هزینه های جاری کشور بالا است و….

شنیده می‌شود که فلان مسئولان بلندرتبه کشوری در سفر به موطن خود مصوب می کند تا فلان استودیو صدا و سیمای مجهز کشور در شهر رشت ایجاد شود. البته که این شنیده ها شایعه ای بیش نیست و برخی به دنبال برهم زدن آرامش جامعه و همدلی بین مردم و مسئولان هستند.

وقتی شنیده می شود که محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور که مسئولیت یکی از مهم ترین نهادهای اعتباری کشور را بر عهده دارد، دارای چند خودکار با چند رنگ متفاوت است، یک شهروند نمی داند این برای یک مدیر خوب است یا بد…! احتمالا خوب است. چند خودکار رنگی همچون زمان های قدیم در مدارس که سبز و آبی و قرمز بود و رفوضه‌ها با رنگ قرمز نمره می گرفتند.

انگار این روزها زنجان مدام با خودکار رنگ قرمز نمره می گیرد. ظاهرا سنت گرفتن نمره رفوضگی زنجان از ظرفیت ها و اعتبارات ملی تمامی ندارد و مدیران زنجانی برای حفظ سمت های مدیریتی خود بسیار قانونمندتر از قانون مندان، منضبط تر از منضبط ها، دونده تر از دوندگان، همدل تر از همدلان، هرچه خوب تر از هرچه خوبان هستند.

به نظر می رسد برخی مدیران در زنجان به میزانی برای رئسای خود در تهران خوب کار می کنند و عملکرد مناسب دارند که جایگاه مدیریتی آن ها در این استان فریز شده است! البته مدیران ارشد دیگری نیز در زنجان بودند و هستند که به لطف ظرفیت های بومی زنجان خوب پله های ترقی را طی کرده و می کنند.

یکی از مخاطبان همدلی زنجان مطلبی را ارسال کرده که انتشار آن موجب شد موجی از اعتراض ها به عملکرد مدیران استانی شکل بگیرد. در این مطلب آمده است؛

 

😔😔از خواب غفلت بیدار شویم 👇👇

باستحضار می رساند امروزه در تمامی دنیا از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک یاد می‌کنند صنعتی که شهرمان زنجان به واسطه داشتن آثار تاریخی آنچنان که شایسته آن است دست نیافته است!

تراژدی این ماجرا آنجا رقم میخورد که اگر به سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین سری بزنیم با تیتر خبری تحت عنوان” ردیف دار شدن طرح بوستان فدک و دهکده طبیعت قزوین”در لایحه بودجه سال ۹۸ روبرو میشویم که قرار است بعنوان یکی از مراکز آموزشی؛ تحقیقاتی؛ گردشگری وتفرجگاهی کشور مطرح شود …. مزید استحضار مبلغ اختصاصی به طرح فدک قزوین ۲۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

حال سئوال اینجاست چرا جهت گنبد سلطانیه یا گاوازنگ زنجان که قرار بود تله کابین؛ رستوران گردان و… داشته باشد هیچ ردیف بودجه ای اختصاص نمی یابد مشکل کجاست؟ یا حرف‌های مسئولین شهر تناقض دارد یااصلا کسی به فکر توسعه این شهر نیست؟

چرت که هر وقت صحبت از عدم توسعه گاوازنگ به میان می‌آید مسئولین شهر عدم سرمایه گذار را به رخ می‌کشند حال سئوال اینجاست! آیا شهر زنجان ردیف بودجه ای در حوزه های مختلف بالاخص حوزه گردشگری را ندارد یا من بعنوان یک شهروند؛ نمایندگان مجلس؛استانداری و… آنگونه که باید پیگیر نیستیم. یاد گفته های استاندار اسبق زنجان (آقای درویش امیری)افتادم که به مدیران استانی میگفت: جهت جذب بودجه باید موی دماغ وزیران باشید.

آری دیگر زمان آن نیست که بنده حقیر و مسئولین شهر بدون مطالبه حقوقمان را بگیریم باید به طرق قانونی و پیگیری مجدانه حق خود را مطالبه کنیم….؟

 

به نظر می رسد این سخن شهروند زنجانی کمی باید مورد تامل بیشتر مدیران استانی قرار گیرد. اینکه استان قزوین برای باراجین توانسته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از کشور پیش بینی کند قطعا شهروند زنجانی این سوال را خواهند داشت چگونه گاوازنگ زنجان نتواند؟

اگر به باراجین رفته باشید یک منطقه کوه پایه ای را مشاهده خواهید کرد که ظرفیت کوه های ارتفاعات شمال شهر زنجان را ندارد و منظر و ظرفیت جغرافیایی آن قابل مقایسه با گاوازنگ نیست. اما وسعتش بالاتر از محدوده تعریفی برای گاوازنگ است. همین وسعت شده دایره مانور باراجین برای اینکه بگویند بزرگ ترین بوستان طبیعی کشور است.

به نظر می رسد بر روی همین موضوع تمرکز شده و با چانه زنی و لابی گری مناسب توانسته اند برای آن اعتبار قابل تاملی بگیرند. وقتی گفته می شود که پیگیری مشاور نوبخت که یک قزوینی است و تاکید خود وی توانسته این ردیف بودجه را ایجاد کند، یعنی یک کار لابی گری قوی و موثر که در کشور ما متاسفانه تبدیل به اصل بی بدیل برای موفقیت ها شده است.

حال سوال از نمایندگان مجلس در استان و استاندار جدید و مشاورانش! و مدیران ارشد اقتصادی استان این است که آن ها برای توسعه زنجان چه استفاده از ظرفیت ها کرده اند؟ آیا می توانیم شاهد یک اقدام موثر در لایحه بودجه سال آتی برای زنجان باشیم؟

جمشید انصاری در زمان استانداریش در زنجان گفت که سهم اعتبارات دولتی در توسعه استان سهم پایینی است و برای توسعه زنجان باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت. در شرایط دراماتیک اقتصاد امروز کشور ظاهرا باید از این بخش ها قطع امید کرد و بازهم چشم به اعتبارات کلان دولتی از ردیف های ملی داشت که ظاهرا با شرایط فعلی امید چندانی به آن هم نیست!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۳ تفاهم‌‌نامه در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان منعقد شده است
خبر قبلی
زنجانی ها در کشورهای دیگر، بخش فناوری اطلاعات را فرماندهی می کنند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست