1. اجتماعی
  2. آماده سازی پرونده ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله

کد خبر: 685

آماده سازی پرونده ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله

آماده سازی پرونده ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: سال گذشته این اداره کل درخواست ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله را مطرح کرد که با پذیرفته شدن این درخواست هم اکنون مراحل آماده سازی این پرونده در حال انجام است.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان  یحیی رحمتی اظهار کرد:  پرونده ثبت جهانی ملیله در حاله آماده سازی است. در این راستا یک سری کلاس آموزشی تخصصی و طراحی محصول ملیله زنجان برای ایجاد شهر ملی و جهانی ملیله در زنجان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این دوره ۴۰ ساعته با حضور ۳۰ هنرجو به منظور طراحی و نمونه سازی محصولات ملیله با موضوعیت کاربردهای جدید با حفظ اصالت سنتی تولید محصولات برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با اشاره به اینکه زنجان تنها شهری ایت که مبداء و خاستگاه ملیله است، بیان کرد: در حال حاضر ما آثاری از دوره صفویه در خصوص ملیله داریم اما انچه مسلم است قدمت ملیله در زنجان بسیار بیشتر از آن و به دوره سلجوقی می رسد.

وی در خصوص اینکه زنجان برای شهر جهانی ملیله انتخاب شده است اظهار کرد: کیفیت، ظرافت و عیار بالای ملیله زنجان با خلوص ۹۹ درصد  است این در حالی است که در بیشتر مناطق ایران ملیله ا نقره ای با خلوص ۷۰ درصد تهیه می شود و بالا بودن خلوص ملیله زنجان بر ظرافت ان می افزاید.

یحیی رحمتی تصریح کرد: همچنین اصول، اسلوب، اصالت نقوش و ظرافت منحصر به فرد ملیله زنجان از علل و عوامل این انتخاب این شهر ه عنوان شهر جهانی ملیله است چراکه زنجان تنها شهری است که با این قدمت تاریخی تولید ملیله در آن از گذشته تا کنون در جریان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نبود احتکار کالا در استان زنجان
خبر قبلی
تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست