آمادگی شهرداری زنجان برای مدیریت فصل سرما در سال جاری

ظهر امروز جلسه آمادگی عملیات زمستانی و همچنین مراسم آغازین مانور زمستانی شهری شهرداری زنجان با حضور شهردار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان برگزار شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ شهردار زنجان در جلسه آمادگی عملیات زمستانیبه اقدامات انجام شده و در دست انجام شهرداری برای مدیریت زمستان سال جاری در سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مناسب زمستان در سطح شهر زنجان ۱۱ هزارتن ماسه و نمک خریداری شده است و ۱۷۰ نقطه شهر زنجان جهت استقرار مخازن نمک و ماسه مشخص و نصب و طی روزهای آتی این میزان ۲ برابر خواهد شد

حبیب یگانه با بیان اینکه تلاش داریم مشکل جدی در مدیریت شرایط در زمستان نداشته باشیم، اظهار کرد: زمستان سال جاری ۵۲۰ نفر در عملیات شهرداری زنجان برای شرایط بحرانی زمستان فعالیت خواهند کرد و نقاط مهم و مخاطره آمیز در سطح شهر زنجان شناسایی شده و در اولویت قرار خواهد داشت.

وی از آماده به کار تجهیزات شهرداری زنجان برای فصل سرما خبر داد و گفت: برای آمادگی هر چه بیشتر در تمام مناطق و سازمان ها ماشین آلات شامل گریدر، تانکر آب، بیل مکانیکی، کمپرسی، لودر، کامیون و تانکر، تجهیز و در سطح مناطق نیز نمک و شن به مقدار کافی برای مقابله با مشکلات احتمالی تدارک دیده شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه با ورود به فصل سرما، مخلوط شن و ماسه و نمک به میزان لازم خریداری و ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهری مستقر دایر شده و مخازن در روگذرها، زیرگذرها و معابر مورد نیاز جانمایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: از مردم زنجان درخواست داریم با شهرداری زنجان جهت مدیریت بهتر زمستان امسال همکاری کنند تا نمک پاشی در سطح شهر را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از نمک موجب تخریب محیط زیست و افزایش هزینه ها در شهر می شود، تاکید کرد: با افزایش استفاده از نمک علاوه بر تامین هزینه مخلوط نمک و ماسه موجب تخریب آسفالت معابر شهری نیز می شود. با توجه به تورم امروز و هزینه های سنگین تامین قیر،باید تلاش کنیم مصرف حداقلی در مخلوط ماسه و نمک داشته باشیم.

یگانه تصریح کرد: همچنین در حین بارش برف نیز آماده‌سازی نیروهای انسانی و آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی و همچنین استقرار نیروها و استقرار ایستگاه نمک را خواهیم داشت. یا توجه به شیوع ویروس کرونا باید جلو گیری از شیوع ویروس کرونا را تیز مورد توجه قرار داد.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه برخی نقاط همچون معابر اصلی، معابر هسته مرکزی شهر، پیاده‌روها، مسیر آرامستان زنجان، مراکز آموزشی و درمانی و… مورد تاکید و اولویت قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا با پلیس راهور همکاری لازم صورت خواهد گفت و پوشش مناسبی در این خصوص ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: در سطح شهر نیز تمامی کانال‌ها، جوی‌ها و جدول‌ها به طور کامل لایروبی شد؛ همچنین ستاد مدیریت شهرداری تشکیل و کاملا آماده هستیم تا در صورت بارندگی‌های شدید، با بسیج همه امکانات، خودروها و نیروهای انسانی تلاش کنیم مشکلی شهروندان را تهدید نکند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت پایش به هنگام مخاطرات در زمستان امسال، اظهار کرد: در راستای مدیریت مناسب بارش برف در سطح شهر زنجان اقدامات خوبی انجام شده، اما ضرورت دارد دقت نظر بیشتری در خصوص شناسایی نقاط پرریسک صورت گیرد.

صفی‌الله کرامتی با اشاره به اینکه امیدواریم یا تدابیر اندیشیده شده مشکلی در ارائه خدمات پیش نیاید، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شاهد زمستان بی‌خطر در زنجان باشیم و خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه دهیم.

وی بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای اولویت بندی نقاط پرخطر در برف روبی و خدمات زمستانی تاکید کرد و یادآور شد: آمادگی خوبی در شهرداری زنجان برای ارائه خدمات زمستانی دیده می شود.

 

در این جلسه همچنین محمد همتیان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه شهرداری زنجان قبل از شروع فصل پاییز برنامه ریزی های لازم خود را اعم از بکارگیری نیروهای انسانی، ارائه اموزش های لازم و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای قبل، حین و بعد بارش ها تدارک دیده است، افزود: علاوه بر آن برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان از نیروهای فضای سبز، پارکبانان در بحث برف روبی استفاده خواهد شد و در مجموع مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این معاونت تدابیر لازم برای انجام خدمات بهینه در مکان های دارای سراشیبی، سربالایی، پل ها با بکارگیری نیروهای ثابت با هدف تسهیل در عبور و مرور را لحاظ کرده است، تاکید کرد: بر این مبنا و برای خدمات رسانی بهتر نیز نسبت به قرار دادن کیسه ها و مخازن نمک در محل های تعیین شده معابر شهری و حتی شهرک های اقماری اقدام شده که در صورت استفاده شهروندان، بلافاصله به شارژ مجدد آنها اقدام می شود.

همتیان افزود: آتش نشانی و مدیریت بحران شهرداری نیز یاریگر معاونت خدمات شهری شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. شهرداری زنجان طی سال های گذشته با بکارگیری نیروها و تجهیزات لازم در شرایط جوی نامساعد از قبیل بارش برف پاسخگو بوده و همکاری شهروندان زنجانی در پیشبرد کارها بسیار اهمیت دارد.

 

ضرورت به روزرسانی تجهیزات زمستانی

رزاق محمدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه شهرداری به به روزرسانی تجهیزات زمستانی تاکید کرد و خواستار بررسی و پیگیری این موضوع شد.

وی افزود: امیدواریم این امور به صورت مکانیزه انجام شود تا شهروندان مشکل نداشته باشند. ا

 

 

شهردار زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز مانوری به منظور سنجش توان عملیاتی نیروهای ستاد که امسال در فرآیند برف‌روبی فعالیت می‌کند، اظهار کرد:این مانور برگزار شد تا اطمینان بخشی به مردم داده شود که با وجود ویروس منحوس کرونا نیروهای شهرداری آماده ارائه خدمات هستند و در صورت بارش برف و یخ‌زدگی معابر نسبت به رفع یخ زدگی ها اقدام خواهند کرد.

حبیب یگانه از فعالیت ۱۴۲ دستگاه ماشین آلات استیجاری و ملکی شهرداری در فرآیند برف‌روبی خیابان‌ها در زمستان سال‌جاری خبر داد و گفت: ۵۲۰ نیرو نیز در بحث عملیات زمستانی فعالیت خواهند کرد.
وی از پیش‌بینی ۱۷۰ نقطه برای طعبیه کیسه نمک و ماسه در سطح شهر خبر داد و افزود: ۱۱ هزار تن ماسه و نمک در هفت نقطه شهر دپو شده است که به محض بارشها مورد استفاده قرار گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت استفاده بهینه نمک برای حفظ آسفالت شهر زنجان
خبر قبلی
بارش باران و برف در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست