آمار بازدید از جاذبه‌های استان زنجان از مرز نیم میلیون نفر گذشت

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: از روز ۲۵ ام اسفندماه تا کنون ۵۳۰ هزار و ۵۰۵ نفر از جاذبه های استان زنجان بازدید بعمل آورده اند.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی امروز اظهار کرد: این آمار در ایام مشابه در سال گذشته ۷۱ هزار و ۲۳۷ بازدید بود که با رشدی ۶۴۵ نفری مواجه ایم.

وی افزود: دیروز ۱۲۸ هزار نفر از جاذبه های گردشگری زنجان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص مجموع آمار بازدید از پایگاه جهانی گنبد سلطانیه در ۱۹ روز گذشته عنوان کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۶۱۰ نفر از این بنای تاریخی دوره ایلخانی بازدید کرده اند که در قیاس با ۳۷ هزار و ۱۹۴ بازدید سال گذشته رشدی ۴۴ درصدی را شاهدیم . دیروز نیز ۳هزار و ۲۰۲ نفر از پایگاه جهانی گنبد سلطانیه بازدید بعمل آورده اند.

وی در خصوص موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان بیان کرد: مجموع بازدیدهای این موزه ۲۳ هزار و ۲۴۷ بازدید را نشان می دهد که در قیاس با ۱۵ هزار و ۲۷۳ بازدید سال گذشته ، ۵۲ درصد رشد یافته است. آمار بازدیدها از موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان در روز گذشته ۸۵ نفر بود.

یحیی رحمتی، با اشاره به اینکه غار کتله خور در روز گذشته پربازدیدترین جاذبه زنجان بود، گفت: ۳ هزار و ۵۵۰ نفر دیروز روز طبیعت را در غار کتله خور و محوطه این غار گذراندند که با احتساب این آمار مجموع بازدیدهای بعمل آمده طی ۱۹ روز گذشته از این جاذبه طبیعی به عدد ۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر می رسد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با آمار ۸ هزار و ۴۱۲ نفر ، ۶۶ درصد افزایش یافته است.

بنا به اظهارات دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان، در مجموع از روز ۲۵ ام اسفندماه سال ۹۵ تا ۱۳ ام فروردین ماه سال ۹۶ ، ۱۸ هزار و ۶۴۸ نفر از موزه مردان نمکی بازدید کرده اند که در قیاس با آمار ۸ هزار و ۴۱۲ نفری سال گذشته در ایام مشابه ۷۴ درصد رشد داشته است. آمار بازدیدهای این موزه دیروز ۷۰ نفر بود.

وی در خصوص آمار بازدید از سایر جاذبه های استان اظهار داشت: ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر روز گذشته از سایر جاذبه های استان بازدید کردند که در مجموع آمار بازدید از سایر جاذبه های استان طی ۱۹ روز گذشته به ۴۲۱ هزار و ۲۵ نفر رسید.

رحمتی در خصوص آمار بازدید روز گذشته موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان و موزه مردان نمکی در روز گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت بود و زنجان نیز از طبیعتی زیبا برخوردار است، طبیعی است که انتخاب مردم برای این روز دامان طبیعت باشد تا موزه ها و پایین بودن آمار در این روز به همین خاطر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ رشد جمعیت استان زنجان زیر ۱ درصد!
خبر قبلی
زنجان گرفتار فضای انتخابات ۹۶
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست