1. اجتماعی
  2. آمار ورودی به زندان‌های استان بیش از ۵ هزار نفر طی سال ۹۵

کد خبر: 1284

آمار ورودی به زندان‌های استان بیش از ۵ هزار نفر طی سال ۹۵

آمار ورودی به زندان های استان بیش از ۵ هزار نفر طی سال ۹۵

کاهش ۷ درصدی ورودی جرائم کیفری به زندان‌های استان زنجان

 

 

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان به آمار ورودی زندان های استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد آمار ورودی به زندان های استان ۵ هزهرا و ۵۲۳ نفر بوده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، علاءالدین کریمی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه در سال ۹۵ آمار ورودی به زندان های استان ۵ هزار ۵۲۳ تفر بوده است، اظهار کرد: این میزان در سال ۹۴ به تعداد ۶ هزار و ۴۶ نفر بود که با توجه به سیاست کاهش جمعیت کیفری و تاکید مسئولان با کاهش مواجه بوده است.

وی به سه جرم با تعداد بالای حضور در زندان های استان اشاره کرد و افزود: مواد مخدر با ۴۲ درصد، سرقت با ۲۱ درصد و محکومیت مالی با ۱۴.۴ درصد سه جرم با درصد بالای زندان های استان محسوب می شوند که سهم بانوان از جمعیت کیفری زندان های استان نیز کم تر از ۳ درصد است.

این مقام مسئول با باین اینکه رسایت سازمان زندان ها اجرای هدفمند مجازات حبس و نگهداری از زندانیان است، یادآور شد: در کنار این موارد اصلاح و تربیت زندانیان از وظایف مهم و با اولویت مجموعه محسوب می شود.

وی یکی از برنامه های مهم در این راستا را حرفه آموزی برای زندانیان برشمرد و تاکید کرد: یکی از دلایل مه ارتکاب جرم زندانیان نبود شغل و حرفه بوده که با تفاهم نامه و همکاری های موجود یک هزار نفر از زندانیان استان در سال ۹۵ در کلاس های حرفه آموزی شرکت کردند.

کریمی با بیان اینکه ۲۴ رشته مهارتی برای حرفه آموزی زندانیان در نظر گرفته شده بود، افزود: از این میزان ۸۲۱ نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان به اقدامات صورت گرفته جهت تحصل زندانیان اشاره و خطرنشان کرد: ۱۵۷ نفر از زندانیان استان در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که ۱۰ نفر از آن ها تحصیلات دانشگاهی در داتشگاه پیام نور دارند و هزینه های آن نیز تامین می شود.

وی از آزادی ۲۵۵ نفر از زندانیان استان طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: مجموع بدهی این زندانیان ۱۴۸ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۴۵۵ هزار . ۴۹۴ ریال بوده که از این میزان ۷۱ میلیارد و ۵۵۵ میلیلیون و ۸۲۲ هزار و ۸۲۷ ریال توسط شاکیان بخشوده شده و مابقی نیز توسط ستاد دیه تامین شده است.

کریمی از عفو رهبری برای ۳۶۰ نفر طی سال گذشته تا کنون گفت و تاکید کرد: عفو رهبری شامل عفو مصداقی و موردی بوده که عفوهای موردی توسط کمیسیون استانی درخواست و مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول از حضور ۱۵ نفر در کانون اصلاح تربیتی زنجان خبر داد و یادآور شد: عمده تخلفات این افراد سرقت بوده که به دلیل بدسرپرستی و بی سرپرستی و خانواده طلاق بوده است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخشودگی ۵۵ میلیارد تومانی بدهی واحدهای تولیدی استان زنجان در سال ۹۵
خبر قبلی
کمبود پزشک عمومی بومی در زنجان داریم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست