ابزارهای تشویقی برای ساماندهی بافت ‌های ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است

ابزارهای تشویقی برای ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه طی سال های گذشته، بخشی از بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری در استان ساماندهی شده است، گفت: به نظر می رسد بافت هایی که تاکنون ساماندهی و توانمندسازی نشده ‌اند، نیازمند تغییر و ایجاد ابزارهای تشویقی هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان، با بیان اینکه بخشی از بافت های فعلی شهرهای استان، کارآمدی لازم را ندارند، اظهار کرد: طی سال های گذشته، بیش از ۴۳ درصد بافت های ناکارآمد شهری استان بازسازی شده اند که البته این مقدار، شامل تمامی بافت های فرسوده نمی شود و برخی از بافت ها، نیازمند بازسازی هستند.
وی با بیان اینکه هفته آینده از ابزارها و رویکردهای جدید نوسازی بافت های ناکارآمد شهری استان رونمایی می شود، افزود: با توجه به اینکه رویکردهای جدید استان به منظور بازسازی بافت های ناکارآمد شهری ارائه خواهد شد، لذا از این به بعد، مطابق با سیاست های کلان این حوزه، اهداف تبیین شده پیگیری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، بر ضرورت توسعه بافت شهری به درون محدوده قانونی شهرها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته، سیاست و رویکردهای توسعه شهری، رویکرد سوداگرایانه و توسعه به بیرون و با هدف افزایش محدوده شهرها بوده که این رویکرد باید به توجه به بافت فعلی و درونی شهرها، تغییر کند.
وی با بیان اینکه باید هماهنگی و هم افزایی لازم بین دستگاه های متولی برای پیشبرد برنامه های این بخش وجود داشته باشد، افزود: باید گزارش های مستمر و مناسبی به دبیرخانه در خصوص عملکرد دستگاه ها در این زمینه تدوین و ارائه شود.
سلطانی به تعریف ردیف های اعتباری در خصوص بازآفرینی شهری در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: ردیف‌ های استانی و دستگاهی در این راستا تعریف شده است که باید برای استفاده از این ردیف ‌های اعتباری، برنامه ‌ریزی های مطلوبی صورت گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زمینه فساد سیستماتیک در سازمان نظام مهندسی معدن؛ موانع رونق تولید، دلایل و راهکارها…!
خبر قبلی
رویکرد و نگاه مدیران به بافت ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست