ابلاغ بخشنامه پیشگیری از تخلفات ساختمانی به استانداران سراسر کشور

ابلاغ بخشنامه پیشگیری از تخلفات ساختمانی به استانداران سراسر کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در بخشنامه ای، پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و رعایت دقیق اصول سه گانه شهرسازی، فنی و بهداشتی در ساخت و سازها را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.
به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدعلی افشانی ضمن ابلاغ این بخشنامه، از استانداران سراسر کشور خواست که مراقبت دقیق و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تخلفات ساختمانی را داشته باشند.
بخشنامه پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و رعایت دقیق اصول سه گانه شهرسازی، فنی و بهداشتی در ساخت و سازها خطاب به استانداران سراسر کشور، در اجرای تکالیف وزارت کشور در ماده ۹۵ قانون شهرداری و ماده ۱۰۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب ۱۳۹۶) و تکالیف استانداران در تبصره ۳ ذیل ماده ۸۰ این قانون، مبنی بر صدور احکام شهرداران، صادر شده است.
دراین بخشنامه، ضمن ارسال نامه شماره ۲۰۰-۲۰۸۷۵۲-۲۳۰-۹۰۰۰ مورخ ۲۳-۱۱-۹۶ رئیس دیوان عدالت اداری با موضوع “تخلفات ساختمانی” از استانداران خواسته شده، دستور دهند؛ مستند به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، مراقبت دقیق و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از وقوع هر گونه تخلفات ساختمانی و رعایت دقیق اصول سه گانه شهرسازی، فنی و بهداشتی در ساخت و سازها مندرج در تبصره یک ماده صد قانون به شهرداران و به اعضاء کمیسیون های ماده صد شهرداری های استان تأکید گردد.
این بخشنامه در ادامه از استانداران می خواهد؛ براجرای تکالیف مهندسین ناظردر تبصره ۷ ماده صد قانون مذکور و مصرح در مواد ۱۳الی ۱۵ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (مصوب ۱۳۸۴) مبنی بر نظارت مستمر و دقیق  بر عملیات اجرایی ساختمان و همچنین تکلیف مأموران شهرداری درخصوص نظارت بر ساخت مطابق پروانه، کنترل مضاعف صورت پذیرد.
در پایان این بخشنامه از سوی معاون وزیر کشور به استانداران ابلاغ می شود؛ درخصوص رسیدگی به تخلف و قصورهر کدام از عوامل اعلام شده، حسب قانون، ارجاع لازم به شورای انتظامی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان، هیاتهای رسیدگی به تخلفات و مراجع قضایی،  بعمل آورند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخش تعاون در استان زنجان می‌تواند گره گشای مشکل اشتغال جوانان باشد
خبر قبلی
انتصاب سعید امیدی به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست