مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

اجرای آسفالت معابر ۲۵ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آسفالت معابر ۲۵ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای با اعتبار ۱۶۰۰۰۰ میلیون ریال و تخصیص ۶۸۰۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصد در حال انجام است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ رضا خواجه ای با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سال جاری و تاکنون هفتاد و نه هزار متر مربع از معابر ۱۸ روستای استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آسفالت شده و مابقی نیز در حال انجام است.  با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

وی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاها دانست و گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۷۰۵ روستا تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور ۲/۹۶ درصد و در استان زنجان ۸/۹۹درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری از منابع ملی ۵۰۶۵میلیون ریال برای ۱۴روستا می باشد، تصریح کرد: تعداد اجرا ی طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، ۴۰۰ روستا می باشد.

وی با بیان اینکه، باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

خواجه ای یادآور شد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی می باشند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نگاهی به طراحی المان میدان ۱۵ خرداد/ المانی که در انتقال مفاهیم ایهام دارد
خبر قبلی
پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن انگور در شهرستان ابهر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست