1. اخبار استان
  2. اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قلعه زنجان

کد خبر: 21911

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قلعه زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، بافت کالبدی برخی از روستاهای استان به دلیل برخورداری از ویژگی های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند و بجای مانده از نیاکان ما به شمار می رود، اظهار کرد: حفظ و نگهداری آن ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، از این رو، انجام اقدام مناسب برای بهسازی و حفظ ذخایر کالبدی و ثروت های فرهنگی موجود در این روستاها ضرورت می یابد.

وی افزود: در این میان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش در هفت روستای منتخب را در برنامه خود دارد. طرح بافت با ارزش روستای درسجین اجرا شده، روستای قلعه در دست اجرا بوده و روستای قوزلو تهیه طرح گردیده و اجرای آن در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: طرح بافت با ارزش روستای خورجهان نیز در دست تهیه بوده و روستاهای انجلین ، جزیمق و لار مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن می باشد و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

خواجه ای با اشاره به اینکه، طرح بهسازی بافت باارزش روستایی فرآیندی منظم از شناخت، تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجراست که ضمن شناسایی و ارتقاء کیفی فضاهای باارزش روستایی، موجبات توسعه کالبدی- فضایی روستا را فراهم می‌آورد، خاطر نشان کرد:حفاظت، احیاء و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی – فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی به خصوص در زمینه توسعه گردشگری، ارتقای کمی‌و کیفی عرصه‌های زیست و تولید روستایی، فراهم نمودن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت‌های موجود از برخی اهداف این طرح به شمار می آید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ باسوادی در استان زنجان ۹۵.۷ درصد است
خبر قبلی
رشد نقدینگی سال ۹۹ بیش از ۴۰ درصد!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست