1. اجتماعی
  2. اجرای طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی افراد معلول در زنجان

کد خبر: 13140

اجرای طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی افراد معلول در زنجان

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی افراد معلول در زنجان، گفت: طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش بهزیستی زنجان آغاز شده است.

به گزارش همدلی زنجان؛ سید رزاق منافی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات در دومرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان به صورت یک مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی، اظهار کرد: طرح شناساسی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش به صورت پایلوت با سهم ۳۰۰ نفر در شهرستان زنجان آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف پیشگیری از تکرار معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی، تعیین میزان شیوع معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی و شناسایی اختلالات ژنتیکی و همچنین آگاهسازی همه اعضای خانواده دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، اجرا می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: هرچند سهم شهرستان زنجان در اجرای این طرح ۳۰۰ نفر بوده ولی با ارجاعات صورت گرفته از طریق کمیسیون توانبخشی تاکنون ۴۲۳ نفر از خانواده‌های دارای معلولیت در این برنامه شناسایی و جهت انجام مشاوره ژنتیک معرفی گردیده اند و ازاین تعداد ۵۲ نفر جهت انجام بررسی‌های تخصصی‌تر به آزمایشگاه ارجاع شده اند و اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

منافی افزود: در ۹ ماه سال جاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک در شهرستان زنجان بهره مند شده اندکه از این تعداد ۵۳۶ نفر جهت بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه ارجاع شده است و مبلغ دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جهت انجام آزمایشات تخصصی هزینه شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سامانه بارشی جدید وارد استان زنجان می‌شود
خبر قبلی
اوقات شرعی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست