1. اجتماعی
  2. اجرای ۱۱۱ برنامه برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان

کد خبر: 856

اجرای ۱۱۱ برنامه برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان

اجرای ۱۱۱ برنامه برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان به برنامه های حوزه اجتماعی استان در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ برنامه در بخش کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است.

به گزارش همدلی‌نجان؛ مسیح الله سلطانی در همایش جوان، مشارکت اجتماعی و رای اولی‌ها، با بیان اینکه ۳۰ درصد برنامه های اجتماعی استان مربوط به جوانان بوده است، اظهار کرد:جمعیت جوان استان در فعالیت‌های مختلف مردم نهاد فعال هستند و مسئولان استانی نیز در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ برنامه با اعتبار یکصد میلیارد ریال برای جونان اجرایی شده است

وی با بیان اینکه آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ نشان از کاهشی بودن جمعیت جوان کشور است، اظهار کرد: در سال ۸۵ جمعیت جوان کشور ۳۵.۴ درصد بوده که در سال ۹۰ به ۳۱.۵ درصد و در سال ۹۵ به ۲۵.۱ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه آمار ۱۵ ساله سرشماری در کشور نشان از کاهشی بودن جمعیت جوان کشور است، افزود: از دید جامعه شناسان بهترین دوره زندگی انسان دوره جوانی بوده و امروز بخش عمده ای از نیروی مولد کشور را جوانان تشکیل می دهند که باید از ظرفیت این نیروها استفاده حداکثری شود.
این مقام مسئول کشور ایران را کشوری رو به توسعه توصیف کرد و یادآور شد: جمعیت بالای ۲۰ میلیونی جوانان در کشور یک ظرفیت مهم برای توسعه در ابعاد مختلف برای کشور بوده و به عنوان یک زیرساخت فکری و اجتماعی در این مسیر راهگشا است.

سلطانی از احیای سازمان ملی جوانان با دستور رئیس جمهور خبر داد و افزود: با این دستور به زودی شاهد شکل گیری این سازمان در کشور خواهیم بود و متولی ویژه ای برای جوانان در کشور شکل می گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان مشارکت اجتماعی را بسترسازی رفتارهای اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: مهم ترین ابزارهای توسعه ملی در جوامع توسعه یافته مشارکت اجتماعی بوده و این موضوع از شاخص های مهم پویایی جامعه محسوب می شود.
وی جوانان را یکی از شاخص های مهم در مشارکت اجتماعی و تحقق اهداف توسعه ای کشور برشمرد و تاکید کرد: برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات که از تاکیدات رهبری است باید از مشارکت اجتماعی فعال و پویای جوانان بهره ببریم چرا که جوانان از محرک های مهم توسعه اجتماعی در کشور محسوب می شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طعم غذای جاده ابریشم در دیار سهروردی
خبر قبلی
افزایش دریافتی مستمری بگیران تامین اجتماعی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست