احزاب استان زنجان ظرفیت‌های مدیرتی و کارشناسی بالایی دارند

احزاب استان زنجان ظرفیت‌های مدیرتی و کارشناسی بالایی دارند

برگزاری نشست احزاب در استان به همدلی و توسعه زنجان کمک می‌کند

 

 

 

 

 

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره به برگزاری نشست احزاب با مدیریت استانداری زنجان و ظرفیت فنی و مدیریتی احزاب در استان، گفت: احزاب استان زنجان دارای ظرفیت های مناسب مدیریتی و کارشناسی بوده و افراد مجربی در احزاب استان فعالیت دارند.

 

حسن کریمیان در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه در احزاب استان افراد شناخته شده زیادی داریم که در رابطه با مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌توانند به دولت کمک کنند، اظهار کرد: ظرفیت مناسبی در احزاب استان فارغ از نوع گرایش های سیاسی وجود دارد و مدیران استانی می توانند در مسائل توسعه ای از این ظرفیت استفاده کنند؛ حتی اگر حزبی افکارش با دولت همسو نباشد دلیل بر استفاده نکردن نیست و باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه نزدیکی بین احزاب اقدامی مناسبی بوده که توسط استاندار زنجان انجام می شود، افزود: تشکیل این جلسات مشترک می تواند برای تحرک احزاب موثر باشد و فضای گفتمان مناسبی در فضای سیاسی استان ایجاد کند که البته گاها تنش هایی نیز ایجاد می شود که طبیعی بوده و دلیل آن این است که در ابتدای کار قرار داریم و برای نخستین تجربه ای است که چنین فضایی با حضور تمام گرایش های سیاسی ایجاد شده و گذشت زمان این ظرفیت گفتمانی را تقویت خواهد کرد.

رئیس خانه احزاب استان زنجان تشکیل جلسات هم اندیشی احزاب را مفید و موثر دانست و تاکید کرد: این نشست ها برای توسعه استان زمینه مناسبی ایجاد می کند و برای تحقق فضای همدلی و ایجاد این فضا نیازمند زمان و تداوم و استمرار در برگزاری جلسات هستیم و امیدواریم از این فضا استفاده بهینه کرده و قدرت خود را نشان دهند و برای توسعه استان کمک کنند.

وی به برخی مشکلات احزاب استان اشاره کرد و یادآور شد: احزاب برای تشکیل و فعالیت با مشکلات زیادی مواجه هستند و هزینه های راه اندازی حزب بدون پیشتوانه با دشواری مواجه است. در خانه احزاب هم اگر اعتباری از احزاب مطالبه شود امکان پذیر نیست. باید در مجلس اعتبارات ثابتی برای احزاب در نظر گرفته شود تا با پشتوانه های اعتباری فعایت آن ها با قدرت بیشتری انجام شود. در شرایط فعلی احزاب مختلفی تشکیل شده و بودجه خاصی به احزاب اختصاص داده نمی‌شود. در خانه احزاب بدون اعتبار نمی توان اقداماتی انجام داد. پیشنهاداتی ارائه شده که اگر کمک شود اقدامات و برنامه های آموزشی در دستور کار خواهد بود.

 

کریمیان با بیان اینکه در استان زنجان ۳۵ حزب تشکیل شده است، افزود: باید به این سوالات پاسخ داده شود که این تعداد حزب توانایی جذب چه میزان جمعیت استان را دارند و با توجه به تفکرات فعلی حاکم بر مردم که عضویت و فعالیت حزبی را نمی پسندند، چه رویکردی باید دنبال شود.

رئیس خانه احزاب استان زنجان آینده سیاسی کشور را نیازمند فعالیت و حضور موثرتر اجزاب برشمرد و تاکید کرد: اگر نمایندگان مردم از بین احزاب شناسنامه دار باشند مردم می توانند از آن حزب سوال کنند و در خصوص عملکردها مطالبه داشته و باید این افراد پاسخو نیز باشند. مردم در جریان اقدامات قرار می گیرند و نمایندگان نیز عملکرد خود را ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه احزاب به عنوان نمایندگان مردم نظرات را ارائه کنند و اعتماد آن ها را جلب کنند، خاطرنشان کرد: احزاب پروانه دار به عنوان تشکل های سیاسی باید با دقت از مشکلات مردم سخن بگویند در کنار آن اقدامات سازنده دولت نیز تایید شود. باید از این فضاهای گفتمان ایجاد شده برای حرکت احزاب برای حضور در انتخابات مختلف استفاده کرد و احزاب باید با دقت برنامه ارائه کنند و اعتماد مردم را جلب کنند.

کریمیان به ظرفیت فنی و کارشناسی احزاب استان اشاره کرد و گفت: وزن احزاب استان مناسب است. کارشناسان مجرب داریم و می توانند برای توسعه استان نظر دهند و کمک کنند. دولت می تواند از این افراد برای توسعه استان کمک بگیرد و در پست های مختلف استفاده کرده و مسئولیت به آن ها بدهد. باید توان احزاب محک زده شود.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره به اینکه همواره عادت به انتقاد داریم و جنبه های مثبت را در نظر نمی گیریم، یادآور شد: باید مسائل مثبت و نقاط قوت اقدامات توسط دولت نیز گفته شود. از کارهای سازنده دولت باید دفاع کرد و در کنار این دفاع اگر انتقاد سازنده ای برای اصلاح امور وجود دارد نیز طرح شود و مطالبه گری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید رویکرد صرفا انتقادی به تمام مسائل داشت و قضاوت در خصوص عملکردها را یکسویه نگاه کرد، گفت: رویکرد صرفا انتقادی سازنده نخواهد بودو باید برای اصلاح امور توسط مدیران پیشنهاداتی ارائه شود. باید در خصوص عملکردها سوال طرح شود و متناسب با سوالات پیشنهاد و انتقاد نیز مطرح شود.

کریمیان در خصوص عملکرد دولت در استان نیز گفت: در خصوص مباحث استان نیز شرایط مناسب بوده و مدیریت عالی استان نشست های احزاب را راه اندازی کرده که جای امیدواری دارد. زحمات زیادی در حوزه اقتصادی کشیده شده که گزارش آن به احزاب ارائه شده است. وضعیت بگونه ای است که عملکرد دولت در استان برای اینکه خودش را نشان دهد زمان بر خواهد بود. این عملکرد باید توسط رسانه ها به مردم به خوبی ارائه شود. برگزاری مصاحبه ها افزایش یابد و تنها نباید به این مسائل اتکا کرد و باید در عمل نیز فعالیت ها ملموس باشد و مردم شاهد اقدامات باشند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی شد
خبر قبلی
۱۳۸ واحد مسکن ۲ معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست