1. اجتماعی
  2. اخاذی در پی فرم استخدام جعلی در فضای مجازی

کد خبر: 3814

اخاذی در پی فرم استخدام جعلی در فضای مجازی

اخاذی در پی فرم استخدام جعلی در فضای مجازی

 

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی شخصی که با درج آگهی استخدام در شبکه‌های اجتماعی پس از تحصیل مشخصات کاربران اقدام به سوء استفاده از آنها می‌نمود خبر داد و گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اطلاعات کامل خود را در هیچ سایتی وارد نکنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ مرسلی اظهار کرد: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه آگهی استخدام پس از جلب اعتماد و تحصیل عکس خصوصی و مشخصات سجلی و آدرس شاکیه، از وی درخواست رابطه مشروع می‌نماید.

وی افزود: با اقدامات فنی و پی جویی‌های پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان ابهر پیرامون موضوع پرونده‌، متهم به هویت ‌معلوم ساکن شهرستان ابهر شناسایی گردید. در ادامه با هماهنگی قضایی نسبت به جلب وی اقدام و ادله جرم همراه متهم نیز توقیف و به پلیس فتا شهرستان ابهر دلالت گردید‌.

سرهنگ مرسلی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی در مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، لب به اعتراف گشوده و به بزه ارتکابی معترف شد.

این مسئول انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود بیان داشت از یکسال پیش در اکثر شبکه‌های اجتماعی عضو می‌باشد و با درج آگهی استخدام در شبکه اجتماعی پس از تحصیل عکس‌های خصوصی و مشخصات کاربران و اطمینان از مونث بودن آنها با طرح و نقشه قبلی اقدام به سوء استفاده از آنها می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر ادامه داد: متهم در اظهارات خود به ارتباط و سوء استفاده از بیش از ۱۰ نفر و گرفتن مشخصات و عکسهای خصوصی بیش از ۲۰ نفر نیز از این طریق اعتراف نمود.

سرهنگ مرسلی به کاربران هشدار داد: بسیاری از آگهی‌های استخدام که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد جعلی بوده و از سوی مجرمان سایبری با اهداف خاص انتشار یافته است، لذا کاربران باید دقت کنند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

به گفته وی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر نمایند، طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه ای این عمل جرم بوده وبا آنها برخورد می‌شود‌.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در پایان بر ضرورت ارتقاء ضریب امنیتی سیستم‌های کاربران تاکید کرد و گفت: کاربران و شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش نمایند

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ورود سرمایه‌گذار جدید به شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند
خبر قبلی
حل مشکل اسناد مالکیت واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی خرمدره
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست