1. اخبار استان
  2. ارسال گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر در زنجان الکترونیکی شد

کد خبر: 12354

ارسال گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر در زنجان الکترونیکی شد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در اقدامی سازنده فرایند ارسال گزارش های مرحله ای ناظران ساختمان را الکترونیکی کرد.

به گزارش همدلی زنجان؛در این راستا، مهندسان ناظر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان برای ارسال گزارش های ساختمان تحت نظارت در کارتابل شخصی خود، گزارش ها را بارگذاری و موارد مربوط به بندهای آن را الکترونیکی انجام خواهند داد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان از الکترونیکی شدن ارسال گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر در استان زنجان خبر داد.

در این خصوص اصغر رسولی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اعلام این خبر، به همدلی زنجان؛ گفت:  سامانه ارسال گزارشات مرحله ای الکترونیکی به صورت آزمایشی در واحد نظارت راه اندازی شده است و این اقدام مهم در راستای حذف مراجعات حضوری و بروکراسی اداری، مکاتبات کاغذی و اعتلای شأن و جایگاه مهندسی این سامانه طراحی و راه اندازی شده است.

وی  با اشاره بر اینکه ارائه گزارش مرحله ای براساس بازدیدهای مستمر مهندسین ناظر، مهم ترین وظیفه قانونی و نشان دهنده کیفیت عملکرد نظارتی بوده است، افزود: ارائه گزارش‌های مرحله ای به موقع و جامع، تاثیر مستقیم برکیفیت ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی داشته و مراجع مربوطه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی از طریق سامانه ای شدن فرآیند، امکان کنترل و پایش بهتر نحوه ساخت و ساز را خواهند داشت.

رسولی با تاکید بر اینکه مراحل مختلف کاری از شروع بکار تا اتمام عملیات ساختمانی، در سامانه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش شده نکات مهم هر مرحله از طریق تهیه و ارائه چک لیست، تاکید مجدد شود. بدیهی است تمام موارد و ضوابط فنی در این چک لیست ها گنجانده نشده و ناظران محترم باتوجه به شرایط هر پروژه از طریق قسمت توضیحات و بصورت متن و یا تصویر اقدام به تکمیل گزارشات مرحله ای می کنند.

وی ادامه داد: این موضوع تا تاریخ ۹۲۲ بهمن ماه سال جاری به صورت آزمایشی بوده و ناظرین می‌توانند هم بصورت دستی و هم بصورت الکترونیکی گزارش‌های خود را به سازمان ارائه کنند. پس از این تاریخ و رفع اشکالات احتمالی سیستم گزارشات مرحله ای از طرف سازمان صرفاً بصورت الکترونیکی قابل دریافت خواهد بود. همچنین راهنمای کامل نحوه کار در سایت و کانال سازمان بارگزاری شده است و سازمان پذیرای هرگونه پیشنهادات و انتقادات در این خصوص در راستای ارتقای کیفیت ثبت و ارسال گزارش های مرحله ای به سبک الکترونیکی است.

کاهش مراجعات مردم با الکترونیکی شدن فرایندها

سعید عباسیف عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نیز در گفت‌و‌گو با همدلی زنجان؛ با بیان اینکه گزارشات الکترونیکی ناظران، گامی است در راستای کم کردن نواقصات احتمالی در گزارش‌ها، محدود کردن امضا فروشی و دلالی برخی سودجویان اظهار کرد: الکترونیکی شدن این فرایند در راستای کاهش شدید مراجعات مردم (مالکین) به سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا و در گام های آتی، گزارشات توسط آپ موبایل، به صورت لحظه‌ای و مستند به عکس از پروژه‌ها ارسال خواهد شد، افزود: مالکان با مراجعه به پرونده پروژه خود از وضعیت گزارشات ناظران و این که کدام ناظر هنوز گزارش خود را نداده مطلع خواهند شد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دعوای اروپا و آمریکا بر سر برجام
خبر قبلی
پزشک‌های سیری‌ناپذیر!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست