1. اخبار شهرستان
  2. از انصراف سعید امیدی تا تنفس ۱۵ دقیقه‌ای..!

کد خبر: 2177

از انصراف سعید امیدی تا تنفس ۱۵ دقیقه‌ای..!

 

از انصراف سعید امیدی تا تنفس ۱۵ دقیقه‌ای..!

مسیح‌اله معصومی بر صندلی آزادی تکیه زد

 

 

 

وقتی سه گزینه برای انتخاب جهت شهردار شدن شهر زنجان باقی ماند، یک منبع آگاه به همدلی زنجان گفت؛ مسیح‌اله معصومی برنامه‌هایی ارائه داده که بیشتر مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر زنجان قرار گرفته است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، نام مسیح‌اله معصومی، این سوال را در اذهان عمومی مردم زنجان ایجاد کرد که وی کیست و چگونه در بین گزینه‌های بومی توانسته نظر موافق اکثریت اعضای شورای پتجم زنجان را جلب کند؟ هر چند معرفی از رزومه و بیوگرافی وی صورت گرفت، اما شاهد ایجاد موجی در فضای مجازی با تحلیل‌های مختلف بودیم که متاسفانه غالبا جهت‌دار و بدون تحلیل محتوایی مناسب بود.

جهت‌دار بودن مطالب از  طرفداری از یک کاندید مشخص بود و طرفداران هر سه کاندید با هدایت‌های مشخص از طرف هسته‌های مرکزی در تلاش بودند افکار عمومی را در مسیری دلخواه خود هدایت کنند که به نظر می‌رسد در این بین جای تحلیل‌های محتوایی برای راهنمایی مردم و شورا در جهت انتخاب صحیح خالی بود.

اتمام زمان بررسی برنامه‌های کاندیداها و فرا رسیدن زمان برگزاری جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان همراه با حاشیه‌هایی بود. پیامک برگزاری جلسه رسمی و علنی شورا و رویکرد محافظه کارانه برای عدم اعلام دستور جلسه مهم انتخاب شهردار موجب شد حتی صدا و سیمای مرکز زنجان بدون تصویربردار و تنها با حضور خبرنگار در جلسه حضور پیدا کند.

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با سخنان احمد نصیری، رئیس شورا آغاز شد و بر حسب روال سابق اشاره و تاکید بر مناسب‌های ملی و مذهبی عمده محتوای سخنان وی را تشکیل می‌داد. وی هرچند خطاب به منشی گفت دستور جلسات را قرائت کند و سرپرست شهرداری زنجان گزارشی از برنامه‌های پیش رو ارائه دهد، منشی جلسه دستور جلسات را کامل قرائت نکرد و علی محمدی، سرپرست شهرداری زنجان نیز اصلا در جلسه حضور نداشت که گزارش ارائه کند!

هرچند علی محمدی دیر به جلسه آمد، رحمان احمدی وارد نخستین دستور جلسه شد که از قضا این لایحه ارائه شده مربوط به لوایح شورای چهارم بود که درخواست مدیریت هتل بزرگ زنجان برای طرح توسعه این مجموعه محسوب می‌شد.

اعضای شورای شهر زنجان موافقت و مخالفت‌هایی با این لایحه داشتند. عباس راشاد و کاظم افشارچی جزو مخالفان و احمد نصیری و امامعلی دادخواه موافقان مشروط این لایجه بودند که بعد از طرح برخی مسائل مقرر شد این لایحه جهت بررسی بیشتر و رفع برخی ابهامات به کمسیون‌های مربوطه برگشت داده شود.

دومین لایحه بررسی شده مربوط به برون سپاری برخی فعالیت‌های نیروی انسانی شهرداری همچون امور نگهبانی به یک شرکت خصوصی بود که بعد از چانه‌زنی زیاد با لحاظ برخی شروط موافقت شد. نکته قابل توجه اینکه به گفته اعضای شورا مبلغ هزینه‌ای این بخش ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که با کنایه عباس راشاد مواجه شد که اگر نگهبانی در مجموعه‌ها نباشد خیلی تفاوتی ندارد، چرا که چیزی قابل ارزشی برای دزدیدن وجود ندارد!

سومین موضوع طرح شده معرفی کاظم افشارچی به عنوان نماینده شورا در کمیته حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی زنجان بود.

 

آشفتگی کلام  و نامفهوم بودن گزارش عملکرد سرپرست شهرداری زنجان!

علی محمدی، سرپرست شهرداری زنجان در ادامه این جلسه اقدام به ارائه گزارشی از برخی عملکردها در سه بخش کرد که آشفتگی کلام وی و نامفهوم بودن گزارش عملکرد آن خود جای تامل داشت!

وی در خصوص اقدامات شهرداری زنجان برای بازگشایی مدارس، پروژه‌های قابل افتتاح هفته دفاع مقدس و اقدامات مربوط به ایام محرم گزارشی داد که محتوای آن بسیار نامنظم، آشفته و بی محتوا بود! به گونه ای که پروژه های قابل افتتاح معرفی نشد و صرفا به ۶ پروژه اشاره شد.

اسماعیل دویران بعد از گزارش سرپرست شهرداری زنجان از تعطیلی بسیاری از پروژه‌های عمرانی انتقاد کرد و وضعیت فعلی را قابل قبول ندانست.

مسعود مرادخانی و احمد نصیری نیز از وضعیت فعالیت شرکت های خدمات رسان همچون آبفا و شرکت گازدر پروژه زینبیه غربی انتقاد کرد و خواستار پیگیری جدی برای رفع کندی کار توسط این شرکت ها شدند.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان به نقطه رای‌گیری برای انتخاب شهردار زنجان رسید اما همراه با یک خبر عجیب مبنی بر انصراف سعید امیدی که این خبر را اسماعیل دویران اعلام کرد! اعلام کردن این خبر توسط دویران کمی عجیب بود چرا که می‌توان دو برداشت از آن کرد. نخست اینکه چرا سعید امیدی باید به اسماعیل دویران این موضوع را اطلاع دهد؟ در حالی که شورا منشی و رئیس دارد؟! دوم اینکه این موضوع را چرا باید اسماعیل دویران در زمان رای‌گیری مطرح کند!

 

 

مدیران دولتی در مجموعه شهرداری موفق نبودند و نیستند

با این حال نکته مهم‌تر اینکه، اسماعیل دویران در ادامه جلسه به دفاع جانانه از سعید امیدی پرداخت و حتی پاسخ برخی موج‌های منفی علیه وی در فضای مجازی را نیز داد.

دویران با بیان اینکه سعید امیدی به دلیل حضور چهار ساله در شورا آشنایی و تسلط بالایی به بخش‌های مختلف شهرداری زنجان داشت، افزود: افرادی که مدعی بودند سعید امیدی تجربه اجرایی ندارد کاملا در اشتباه بودند و وی مدیری اجرایی و مسلط بود و می‌توانست به شهر کمک کند.

وی ادامه داد: یک عضو شورا اگر خیلی فعال باشد تمامی امورات شهرداری را آشنا است. عضو شورا به تمام امورات شهرداری نظارت دارد اگر فعال باشد مسلط خواهد بود و نکته مثبته سعید امیدی بود که سعید امیدی از ساعت ۶ صبح تا نصف شب در شورا حضور داشت. ارتباط خوبی با بدنه شهرداری داشت و تجربه ثابت کرده مدیران دولتی در مجموعه شهرداری موفق نبودند و نیستند!  مدیران بخش خصوصی خود درآمدزایی می‌کنند و از اینرو تلاش بیشتری دارند که سعید امیدی از مدیران بخش خصوصی و بسیار فعال بود.

 

سعید امیدی در پست های مدیریتی استان بکارگیری شود/۱۵ دقیقه تنفس !

 

امامعلی دادخواه نیز از تواضع و فروتنی سعید امیدی تقدیر و از زحمات وی در دوره چهارم شورا تقدیر کرد. وی از شورا و مسئولان استانی درخواست کرد از این نیروی انسانی جوان در سطوح مختلف مدیریتی استان و شهرداری استفاده شود.

اما زمانی که قرار شد رای‌گیری برای انتخاب نفر برگزیده مشخص شود حمید حمیدی درخواست کرد ۱۵ دقیقه تنفس اعلام شود که این درخواست مشخص نبود با چه هدفی بود!

با این حال برخی معتقد بودند که این اقدام برای رایزنی مجدد با سعید امیدی برای حضور در رای گیری بوده اما عملا به نظر می‌رسد موضوع چیز دیگری بوده است. در مدت تنفس اعلام شده رحمان احمدی و اسماعیل دویران به بیرون از سالن جلسات رفتند و سپس برگشتند تا رای گیری آغاز شود. حال باید سوال کرد این دو عضو شورا با چه هدفی به بیرون از سالن جلسات رفتند!؟

احتمالات زیادی در خصوص انجام برخی توافقات جهت ارائه رای داده می شود، در این مقطع فارغ از هر قضاوتی باید گفت رای گیری دو گزینه باقی مانده از قبل نفر منتخب را مشخص کرده بود چرا که شانس سعید ریفیعی برای شهردار شدن از همان ابتدا پایین بود.

مسیح‌اله معصومی از ۹ رای اعضای شورای پنجم ۶ رای به دست آورد و به نظر می‌رسد اسماعیل دویران با رای خود در جبهه موافقان معصومی آرای وی را به اکثریت نسبی رساند تا هم وجه و قدرت آرای شهردار زنجان بالا رود و هم شاید برخی خواست‌های وی محقق شود.

انتخاب معصومی و چیدمان معاونان و نفرات بدنه شهرداری زنجان می‌تواند برخی احتمالات در خصوص تنفس ۱۵ دقیقه‌ای را بیشتر روشن کند! با این حال امروز زنجان صاحب شهرداری شده که در زنجان با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد بود و باید دید مدیریت وی جهت عبور از تنگه کم اکسیژن مدیریت شهری زنجان و کارهای بر زمین مانده زنجان به کجا خواهد رسید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توسعه حوزه اطلاع‌رسانی نیازمند توجه و حمایت جدی مدیران است
خبر قبلی
جمعیت شهری استان زنجان ۶۷.۳ درصد است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست