استان زنجان رتبه ۳ ضریب جینی در مناطق روستایی کشور را دارد

استان زنجان رتبه ۳ ضریب جینی در مناطق روستایی کشور را دارد

احداث بزرگ‌ترین واحد ذوب آهن بخش خصوصی کشور در استان زنجان

 

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به وضعیت ضریب جینی استان زنجان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت ضریب جینی در استان زنجان مناسب بوده به گونه ای که رتبه استان در ضریب جینی مناطق روستایی سوم کشور است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرم طهماسبی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه هرچند درآمدهای سرانه استان در کشور وضعیت خیلی مناسبی ندارد اما وضعیت توزیع درآمدهای در استان عادلانه صورت می گیرد، اظهار کرد: ضریب جینی در مناطق شهری استان نیز مناسب بوده به گونه ای که رتبه استان ۶ کشوری است.

وی به وضعیت سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: سهم اشتغال بخش کشاورزی استان نسبت به کشور بالا بوده و بخش صنعت نیز متناسب با وضعیت کشور است، اما وضعیت سهم اشتغال بخش خدمات استان نسبت به کشور نیازمند تقویت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به پروژه های برجسته استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: پروژه های برجسته در دست اجرای استان شامل اجرای بزرگ ترین واحد ذوب آهن بخش خصوصی کشور با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریال توسط شرکت البرز ناب آرش با پیش بینی بیش از ۵۰۰ نفر و احرای طرح اوره و آمونیاک پتروشیکی زنجان با سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی و پیش بینی اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه از جمله پروژه های در دست اجرای حوزه اقتصاد مقاومتی استان پیگیری احداث نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشورهای ترکیه و چین در استان است، خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت های نخستین شهرک تخصصی برق، الکترونیک و آی تی استان و پیگیری آغاز عملیات اجرایی طرح فروآلیاژ شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در استان از جمله این پروژه ها هستند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یک زلزله، یک فاجعه، یک تلنگر به زنجان!
خبر قبلی
رتبه سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان از ۱۸ به ۱۳ ارتقا یافته است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست