1. اخبار استان
  2. استان زنحان بیش از ۳ هزار شهید دارد

کد خبر: 8821

استان زنحان بیش از ۳ هزار شهید دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تعداد شهدای استان زنجان، گفت: تعداد شهدای استان زنجان بیش از ۳ هزار شهید برآور شده که بسیاری از آن ها در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ علی کاظمی  در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ۲۲ اسفند، به نام روز بزرگداشت شهید، اظهار کرد: ۲۳۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است و ۵۸۳ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه این بنیاد به دستور و با نگاه بلند امام راحل از سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است، افزود: در اجرای این قانون مطالبات ایثارگران دنبال و اجرایی می‌شود که در قالب این قانون ۶۰ نوع خدمت برای ایثارگران تعریف شده است.

این مقام مسئول به برنامه‌های روز شهید اشاره کرد و افزود:برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با آزادگان و ایثارگران مناطق روستایی، برگزاری شب شعر و تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از مادران و همسران شهدا به ویژه  مادرانی که در پرورش و تربیت فرزندان شهدا موفق بوده‌اند، تجلیل از دستگاه‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت،  مسابقات ورزشی و کاشت نهال، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی با بیان اینکه ط فرزند شهید در استان زنجان شغل ندارند، یادآور شد: طبق قانون ۳۰ درصد استخدامی‌های دستگاه‌های اجرایی مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران است. ۲ هزار و ۵۰۰ بیکار در سامانه ثبت شده است که به فراخوان مدرک باید در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وقتی همه دزد هستند!
خبر قبلی
سامانه جامع آماری در استانداری زنجان راه‌اندازی می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست