مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

اسناد بالادستی پایه اصلی در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اسناد بالادستی پایه اصلی در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان است.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ امراله حسنی در نشست هم اندیشی مؤسسات فرهنگی و هنری استان با موضوع کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و تحکیم بنیان خانوداه، اظهار کرد: قبل از آغاز سال جدید تلاش‌هایی در جهت افزایش اعتبار تخصیص یافته به استان در اجرای طرح کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت. رکن اصلی یک عملیات اجرایی، شناسایی است و تا زمانی که این شناسایی دقیق و کامل نباشد عملیات ابتر خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن اشاره به عدم استفاده از اسناد بالادستی خاطر نشان کرد: یکی از ایراداتی که در اجرای برنامه‌ به آن مبتلا هستیم عدم استفاده از اسناد بالا دستی است که در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان  به نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور اشاره نمود که حدود ۳۰۰ نفر مسقیم و  ۳۰۰۰ نفر غیر مستقیم در تدوین این نقشه مؤثر بودند.
وی افزود: استفاده از اسناد بالا دستی کارهای ما را تسهیل خواهد نمود. از همراهی و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی در این برنامه عملیاتی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های موجود شهر در راه رسیدن به اهدافمان و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده نماییم.
حسنی با اشاره به ظرفیت مهم شورای فرهنگ عمومی استان و احصاء ۵ مسئله استان در این شورا بیان نمود: کارگروه علمی و مشورتی شورای را فعال نموده‌ایم تا بتوانیم مسائل را به صورت علمی بررسی نماییم.
آیا ریشه مشکل آسیب‌های اجتماعی شناختی است یا یک مسئله عاطفی؟ 
در ادامه نجفی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با طرح سؤالی در خصوص راه‌ کار کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: آیا ریشه مشکل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شناختی است یا یک مسئله عاطفی؟ ما زبان قوم خود را گم کرده‌ایم و زبان جوانان را نمی‌شناسیم.
این مقام مسئول ادامه داد: هجمه را از بیان مفاهیم به سمت استفاده از عاطفه و شور تغییر دهیم تا بتوانیم با جوانان و مخاطبان خود  ارتباط برقرار کنیم.
وی ضمن تاکید بر ایجاد دید فرایندی به موضوع خاطرنشان کرد: فرایندی دیدن مسئله مهم است مثلا در موضوع طلاق فکر نمی‌کنیم که چگونه انجام می‌گیرد این مسئله نشأت گرفته از مدرن شدن است که این مدرن شدن یک دنیا دیگر است که نیازمند شناخت آن هستیم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان با تأکید بر اهمیت استفاده از زبان هنر افزود: باید برنامه‌های گفت و گو محور خود را که برنامه‌هایی نصیحت محور هستند به سوی برنامه‌های مفهومی و هنری هدایت و تغییر دهیم.
سیده فائز موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز با تقدیر از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی گفت: این جلسات موجب یک هم‌افزایی می‌شوند که نتیجه و دورهم جمع شدن و شنیدن طرحهای دیگران و آشنا شدن با طرحهای مختلف می‌باشد.
وی گفت با بررسی مجدد طرح و برنامه‌های درحال اجرا به ارزیابی میزان تأثیرگذاری آن  در جامعه بپردازیم.  قبل از اینکه در جهت  توانمندسازی دیگران کار کنیم باید خودمان را توانند نمائیم.
در ادامه مسئولین موسسه های فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، به بیان مطالب خود در این خصوص پرداختند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز استان زنجان توقیف شد
خبر قبلی
تلنگری به استاندار زنجان !
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست