1. اخبار استان
  2. اشتغال حوزه صنعت استان زنجان بیش از ۵۵ هزار نفر است

کد خبر: 9822

اشتغال حوزه صنعت استان زنجان بیش از ۵۵ هزار نفر است

استان زنجان موفق شده سهم ۴ درصدی بخش صنعت را در سطح کشور کسب کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان، گفت: اشتغال حوزه صنعت استان زنجان بیش از ۵۵ هزار نفر است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ناصر فغفوری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز، موضوع اشتغال است که در همین راستا سال ۹۶ شاهد اشتغال ۱۱ هزار نفر از این محل بودیم، اظهار کرد: در سال ۹۷ با اقدامات صورت گرفته اشتغال استان به ۱۸ هزار و ۸۰۰ رسید که افزایش ۶۲ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی استان در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی بوده و استان زنجان از این حیث توانسته است سهم چهار درصدی را که بیش از ۲ برابر نسبت به سهم جمعیت و وسعت استان است، در سطح کشور از آن خود کند، تصریح کرد: آنچه که در حوزه سرمایه‌گذاری سال ۹۶ صورت گرفته، ۵۹۶ فقره درخواست بود، این در حالی است که این میزان با ۲۸ درصد رشد در سال گذشته به ۷۶۳ مورد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی سهم زیادی در سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان دارد، خاطرنشان کرد:  امروز میزان اشتغال صنعت استان به بیش از ۵۵ هزار نفر رسیده که تعداد درخواست سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شده یک هزار و ۶۱۵ مورد با پیش‌بینی ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری صنعتی یکی از رویکردهای توسعه ای استان هدف گذاری شده است، یادآور شد: استان زنجان موفق شده سهم ۴ درصدی صنعت را در سطح کشور کسب کند. این میزان بیش از ۲ برابر نسبت به سهم جمعیت و وسعت استان به کشور است،

فغفوری با اشاره به اینکه تا به امروز یک هزار و ۲۳۸ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است، افزود: با صدور این میزان پروانه بهره برداری برای ۴۲ هزار نفر در عرصه صنعت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اشتغال ایجاد شده است. سهم استان زنجان از صدور جواز تاسیس‌ها در کشور ۳ درصد برآورد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان شغلی که برای استان در نظر گرفته شده بود، ۷۴۹۲ شغل بود که از این میزان، بیش از ۱۱ هزار شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز، موضوع اشتغال است که در همین راستا سال ۹۶ شاهد اشتغال ۱۱ هزار نفر از این محل بودیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در زنجان
خبر قبلی
 فساد پولی؛ رکود تورمی چه بر سر جامعه می‌آورد؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست